A rugalmas munkaterületek térhódításával a vezetők gyakran meghosszabbítják az üzleti tartózkodások idejét, melyek lehetővé teszik a meetingek közötti produktív és kényelmes munkát.
"Középkategóriás, tiszta, felszerelt szobák" - így jellemezte siófoki szálloda-ajánlatát nemrég egy hazai kuponos oldal. Kiderült: átverés volt az ajánlat. Kérdés, ki ilyenkor a felelős.
Siófoki nyaralás helyett sok kuponos utazónak elúszott a pénze, ugyanis egy nem létező szállodába foglaltak szobát.
Az egyik károsult a TV2 Tények c. műsorában elmondta: augusztusban utaztak volna négyen, két felnőtt és két gyermek. utazás előtt három nappal azonban telefonon értesítették őket arról, hogy "nem készült el a szálloda". A károsult 86 ezer forintot utalt át a kuponos cég részére.
Kiderült: a beígért szálloda soha nem létezett, pontosabban a helyén egy lepukkant hotel áll, amelynek szobái teljesen üresek, matraccal, hálózsákkal lehet bennük aludni, 1000 forint/fő/éj áron. Az ügyben a rendőrség is nyomoz, ismeretlen tettes ellen, a fogyasztóvédők is vizsgálódnak. A kuponos oldal nem tartja magát hibásnak, szerintük a szálloda üzemeltetője őket is átverte. Állítólag többen visszakapták már a befizetett pénzt, a pórul járt vásárlók csoportja azonban nem tud ilyen esetről.
Sokszor nem könnyű élni fogyasztói jogainkkal, ha kuponos céggel szerződünk
Sok olyan weboldallal találkozhatunk, amelyek hatalmas akciókat, leárazásokat, kedvezményes vásárlási lehetőséget kínáló kuponokat árusítanak. Nem árt ezeknél körültekintetően eljárni, ugyanis egyre gyakrabban talékozhatunk olyan problémás esetekkel, amikor a fogyasztók a több tízezer forintért megvásárolt kupont később nem tudják beváltani-felhasználni, ráadásul a kuponos cég minden felelősséget elhárít ilyenkor, azaz a vásárló bottal ütheti a pénze nyomát - állítja a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.
A kuponos vásárlás lényege, hogy a fogyasztó egy kupont vásárol rendszerint interneten egy kereskedőtől, amely arra jogosítja őt, hogy egy másik vállalkozás termékét vagy szolgáltatását jelentős kedvezménnyel vegye igénybe vagy vásárolja meg. A széleskörű kínálat között például olyan népszerű szolgáltatások szerepelnek, mint a kedvezményes szállodai wellness hétvége, az egészséggel összefüggő vagy szépségápolási szolgáltatások, illetve egyéb szabadidős tevékenység.
Több esetben azonban nem teljesül e cégek ígérete, a fogyasztók kárt szenvednek és falba ütköznek, amikor jogaikat érvényesíteni akarják.
A
fogyasztóvédők szerint a problémák egyik forrása, hogy a kuponos
vállalkozások általános szerződési feltételeikben általában kizárják
vagy korlátozzák felelősségüket abban az esetben, ha az ígért
szolgáltatást a fogyasztó végül mégsem tudja igénybe venni a harmadik
fél (például a szálloda) magatartása miatt. Hiába áll ugyanis a
fogyasztó szerződéses kapcsolatban a kuponos céggel, amikor az igénybe
venni kívánt valódi szolgáltatást részére már a harmadik fél, azaz a
másik vállalkozás nyújtja (vagy csak nyújtaná). Ha pedig a panaszos
magával a kedvezményes árú szolgáltatást vagy terméket nyújtó
vállalkozással szemben fordul jogai érvényesítéséért, úgy ez esetben
panasza rendszerint a szerződéses kapcsolat hiányára való hivatkozással
kerül elutasításra, ezzel pedig a kör bezárult.
A FEOSZ azt javasolja, hogy körültekintően járjunk el, mielőtt szerződést kötnénk az adott kuponos akciókat értékesítő vállalkozással, és részletesen olvassuk át annak szerződési feltételeit. Ezekből ugyanis megtudhatjuk, hogy például vállal-e bármilyen garanciát a harmadik fél hibás teljesítése esetére a kuponos szolgáltató avagy sem, illetve milyen mértékben korlátozza felelősségét.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A tudatos fogyasztói magatartással tehát nagyobb eséllyel előzhetjük meg a későbbi kellemetlen meglepetéseket. Ezzel függ össze az is, hogy ha például kedvezményes áron szeretnénk nyaralni valahol, először az utazásszervező- és utazásközvetítő irodák ajánlatait böngésszük át: az engedéllyel rendelkező utazási vállalkozások esetében ugyanis részletesen meghatározásra került azok felelőssége hibás teljesítés ellen, emellett jogszabályban biztosított vagyoni biztosítékkal rendelkeznek. Korántsem biztos, hogy ez igaz azokra a vállalkozásokra is, amelyek szolgáltatásaihoz kedvezményes áron való hozzájutását egyes kuponos cégek hirdetik.
A fogyasztók ezt könnyen ellenőrizhetik a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal internetes honlapján, ahol az engedéllyel rendelkező utazási vállalkozások listája mellett megtalálják azon utazásszervezők és utazásközvetítők jegyzékét, amelyek jogerősen egy évre eltiltásra kerültek a tevékenység folytatásától. Amennyiben tehát a kupon tárgya kedvezményes áron nyújtott utazási szolgáltatás és a rajta feltüntetett vállalkozás nem szerepel az engedéllyel rendelkező szolgáltatók listájában, ez esetben ne kössünk vele szerződést - javasolják a fogyasztóvédők.
Az interneten kupont vásárló fogyasztók emellett jó, ha tisztában vannak jogaikkal: az átvételtől számított 8 munkanapon belül indokolás nélkül elállhatnak a szerződéstől, ez esetben pedig az online kifizetett vételár visszajár a részükre.
A szerződés ugyanis ekkor távollevők között kötött szerződésnek minősül a fogyasztót pedig speciális jogok illetik meg. Először is a vállalkozást ekkor szigorú tájékoztatási kötelezettség terheli, így többek között információt köteles nyújtani már a szerződéskötés előtt a nevéről és címéről azonosításra alkalmas módon, valamint a vásárolni kívánt áru vagy szolgáltatás, azaz a kupon lényeges jellemzőiről, a fizetendő ellenértékről az összes járulékos költséget is beleértve, továbbá a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről és az indokolás nélküli elállási jogról.
Ha ez az írásos tájékoztató nem szerepelt a vállalkozás internetes honlapján vagy azt a szerződéskötés előtt nem bocsátotta a fogyasztó rendelkezésére, úgy az indokolás nélküli elállásra nyitva álló 8 munkanapos határidő három hónapra hosszabbodik meg, amelyet a kupon átvételének napjától kell számítani. Amennyiben pedig a vállalkozás mégis teljesítené három hónapon belül a tájékoztatási kötelezettségét, akkor a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor az írásbeli vagy tartós adathordozón átadott tájékoztatót kézhez kapta. Lényeges, hogy amennyiben a fogyasztó él indokolás nélküli elállási jogával, úgy a kupont vissza kell juttatnia saját költségén a vállalkozásnak, a kereskedő pedig a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül köteles visszatéríteni.
A szövetség hangsúlyozza: a tudatos fogyasztói döntéshozatal és a megfelelő körültekintés rendkívül fontos, így szerződéskötés előtt mindenképp érdemes tájékozódni. Ha mindezek ellenére pedig később vitánk támadna egy hasonló weboldal üzemeltetőjével, akkor pedig forduljunk a lakóhelyünk szerint illetékes békéltető testülethez, amely gyorsan és ingyenesen jár el az ügyben.
A FEOSZ állásfoglalása kitér arra is, hogy szükséges a felelősségteljes vállalkozói magatartás is, így például a jónevű és fogyasztóbarát kuponos vállalkozásoknak a fellépése azon hasonló gazdasági tevékenységet végző cégekkel szemben, amelyek egyértelműen a fogyasztók kárára működnek, ezáltal is csorbítva a szakma jóhírét.
Ezzel számolj, ha nyaralást tervezel 2025-re: rengeteg magyar terve dőlhet dugába, jön a hidegzuhany
A közösségi média, különösen a TikTok és az influenszerek, forradalmasították az utazásról alkotott elképzeléseinket,
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.