15 °C Budapest

Jövő áprilisban indul a Bubi: itt lesznek az állomások + térkép

Pénzcentrum
2013. augusztus 7. 17:34

Megkezdődhet a "Bubi", azaz a fővárosi közbringa-rendszer tényleges megvalósítása, miután eredményesen lezárult a kialakításra és üzemeltetésre a BKK által kiírt közbeszerzési eljárás.

A vállalkozói szerződést ma írták alá a nyertes konzorcium tagjai, Budafoki Róbert, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgatója, Paróczai Iván, a Csepel Kerékpárgyártó Zrt. igazgatósági tagja és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. Az ünnepélyes aláírásra dr. Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes jelenlétében került sor.

A Bubi a Fővárosi Önkormányzat kiemelt közlekedésfejlesztési projektje, amely 85 százalékban az Új Széchenyi Terv európai uniós forrásaiból, 15 százalékban a Fővárosi Önkormányzat költségvetési támogatásából valósul meg. A projekt megvalósításával és a rendszer üzemeltetésének megszervezésével a Főváros a Budapesti Közlekedési Központot bízta meg. A nyertes T-Systems Magyarország Zrt. és a Csepel Kerékpárgyártó Zrt. alkotta konzorcium feladata lesz a rendszer kiépítése mellett annak üzemeltetése is a 2014 tavaszára tervezett átadást követő első öt évben.



bubi nagyobb térképen való megjelenítése

A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ a Bubi bevezetésével Budapest belső városrészében egy - más nagyvárosokban már ismert - kerékpáros közösségi közlekedési rendszer meghonosítását tűzte ki célul. A jövő év tavaszára kiépülő "közbringa-rendszer" bárki számára biztosítja a városi kerékpározás kényelmét és gyorsaságát, a bicikliket bármely állomáson fel lehet venni és bármely másik állomáson le lehet majd tenni a használat után. A Bubi kiváló közlekedési alternatíva mindazok számára, akik valamilyen okból nem akarják, illetve nem tudják használni saját kerékpárjukat, esetleg nem rendelkeznek kerékpárral, vagy éppen a Budapestre ingázók széles táborához tartoznak.

A pályázaton nyertes konzorcium által szállítandó rendszer alkalmas lesz arra, hogy a felhasználók télen-nyáron, éjjel-nappal, kezelő nélkül, automatizáltan férjenek hozzá a Bubi-kerékpárokhoz, és használat után azokat tetszőleges állomáson helyezhessék vissza. A 75 gyűjtőállomás helyét a BKK már korábban, a budapestiek és a Magyar Kerékpárosklub véleményének figyelembe vételével 2012-ben véglegesítette. Az állomáshálózat a Margitsziget - Budafoki út, illetve a Déli és a Keleti pályaudvar közötti tengely mentén lesz elérhető, a belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként találhatók gyűjtőállomások.

A konzorciumi tagok közötti munkamegosztás szerint a kerékpárok Magyarországon készülnek, azokat a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. gyártja és szállítja le. A T-Systems Magyarország Zrt végzi a rendszerintegrációt, biztosítja az adatkommunikációt és a speciális szoftvermegoldásokat, alvállalkozójaként a főbb rendszerelemeket pedig a német Nextbike GmbH. szállítja.

A közbringa-rendszer

Az első ütem több mint ezer - Csepel márkájú, hazai gyártmányú - biciklijénél alapkövetelmény a defektmentes abroncs, a megszokottnál jóval nagyobb teher- és strapabírás, amihez olyan extra biztonsági megoldások járulnak, mint a teljesen zárt fékrendszer vagy a folyamatosan működő, megállás után is világító lámpák. A kerékpárosok biztonsága mellett a tervezők gondoltak a biciklik biztonságára is: minden Csepel kerékpár rendelkezik a lopásvédelem érdekében GPS modullal, így az egyes bringák sorsa könnyedén nyomon követhető.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A Bubi a konzorciumi tagok közös fejlesztésének eredményeként látványos, innovatív megoldásokat is tartalmaz, mint például az állomások megújuló energiával, napelemmel történő működtetése, vagy a nagyméretű érintőkijelzővel felszerelt terminálok.

Az üzemeltetés során az egyes pontok közötti kerékpárszállítás környezetkímélő módon, nagyrészt speciális elektromos kerékpárokkal történik majd, és ugyanezen szállítóeszközöket használnak a szerelők is a helyszíni javításokhoz való eljutásuk során is. Az üzemeltetési feladatok ellátásában a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. által kifejlesztett, különleges "stringbike" kerékpárok elektromos rásegítésű változatai is szerepet kapnak majd.

A pályázatban, illetve a szerződésben szerepel további 2000, bármikor lehívható kerékpár és a hozzájuk tartozó dokkolóállomás beszerzésének lehetősége, amellyel a rendszer sikere esetén a jövőben a szolgáltatás kibővíthető. A hálózat kiterjesztésének lehetőségét a BKK szakemberei már vizsgálják.

Éves bérlet és mobil alkalmazás

A rendszeres felhasználók éves bérlettel használhatják majd a Bubi szolgáltatásait, de a kerékpárok alkalomszerűen is igénybe vehetők, hiszen akár a termináloknál, akár a rendszer honlapján is lesz lehetőség a bankkártyával történő díjfizetésre. A rendszerhez az iOS és Android platformokra fejlesztett mobil alkalmazás is elérhető lesz, amely többek között olyan kérdésekre is választ ad, hogy hol van a közelben Bubi állomás, mennyi a szabad férőhely és az elérhető kerékpárok száma, vagy mennyi a használatra fordítható keret aktuális egyenlege.

A közösségi kerékpáros rendszer használói a Budapesti Közlekedési Központ ügyfeleivé válnak, így a társaság valamennyi ügyfélszolgálati pontján regisztráltathatják magukat, ahol egyúttal személyes ügyintézésre is lehetőség nyílik. A "Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer kialakítása" c. projektet az Európai Unió Regionális Fejlesztési Alapja az Új Széchenyi Terv keretében támogatja. A rendszer kialakításának költsége nettó 899 000 732 forint, aminek 85 százaléka EU-s támogatás, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat biztosítja a BKK számára.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 23. 14:05
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem