4 °C Budapest

2020-ra újíthatják fel a 3-as metrót

MTI
2013. július 25. 13:32

Tervváltozattól függően 150-250 milliárd forintba is kerülhet az M3-as metróvonal felújítása, amely 2014 és 2020 között lehet - közölte a Főpolgármesteri Hivatal és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtökön.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

A közleményben azt írták: a mostani közbeszerzés a rekonstrukció és a meghosszabbítás előkészítését szolgálja. A vonalon átadása óta nem volt átfogó felújítás, ezért a következő uniós költségvetési ciklusban nem csak a szerelvényeket, de az állomásokat, a pályát, a biztosítóberendezést, az egyéb gépészeti és utastájékoztatási berendezéseket is lecserélnék, és elvégeznék az alagút szigetelését is.

Megvalósíthatósági tanulmány készül a meghosszabbításról is. Ha a tanulmányok pozitívan értékelik a tervet, akkor a metrót Újpest-Városközponttól a Káposztásmegyeri lakótelepig négy új közbenső megállóval, Megyeri úti végállomással.

Budapest leghosszabb metróvonalát 1970 és 1990 között több ütemben építették. Először a Deák Ferenc tér és a Nagyvárad tér közötti szakasz nyílt meg 1976-ban, ezt követte a Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest közötti szakasz 1980-ban, a Deák Ferenc tér - Lehel tér szakasz 1981-ben, majd a Lehel tér - Árpád híd szakasz 1984-ben, utoljára pedig az Árpád híd - Újpest-Központ szakasz 1990-ben.

A közlemény szerint az M3-as metró Magyarország legforgalmasabb tömegközlekedési vonala naponta mintegy 500 ezren használják. Teljes hossza az üzemi vágányokkal 35 kilométer, csúcsidőben harminc hatkocsis szerelvény fut az alagútban 2-3 perces követési távolsággal.

NEKED AJÁNLJUK
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. január 18. kedd
Piroska
3. hét
Január 18.
Micimackó napja
KONFERENCIA
Tovább
Private Investor Day 2022
Mibe fektessünk 2022-ben? Tippek, elemzések, befektetési ötletek profiktól, Neked! Február 24-én online.
EZT OLVASTAD MÁR?