Az adventi–ünnepi időszak megnövekedett utasforgalmára készülve a MÁV-csoport több vonalon és távolsági autóbuszjáraton is
A VI. és a VII. kerület önkormányzata is egyetért abban, hogy ki kell zárni a forgalmat a Király utca Nagymező utcán belüli szakaszáról. A BKK szakemberei most tervezik, mi lenne a legjobb módszer erre, szerintük 2014-re valósulhat meg a projekt, írja az Index.
Hassay Zsófia, a VI. kerület polgármestere nemrég egy sajtótájékoztatón elejtett egy megjegyzést arról, hogy a Király utca Nagymező utcán belüli részét sétáló utcává akarják alakítani. Azt mondta, ezt a tervet a VI. és VII. kerület is teljes mértékben támogatja. Hassay szerint parkolóhelyeket kell megszüntetni, amiket zöld területekkel akarnak kiváltani, hogy a gyalogosok jobban érezzék magukat, mert a szép, esztétikusabb környezet kedvez a kereskedelemnek. "Szívesebben sétálnak az emberek, ha zöldet látnak" - mondta. A sétálóutcává alakítás még tervezési stádiumban van, az érintett önkormányzatok a Budapesti Közlekedési Központtal tárgyalnak arról, pontosan hogyan tudnák mentesíteni ezt a szakaszt a forgalom alól. Céljuk az átmenő forgalom kizárása, a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása.
Jelenleg a BKK vizsgálja, milyen eszközökkel lehet elérni, a sétálóutcává alakítást: a szakaszos lezárás, az egyirányú szakaszok egymással szembeni irányú váltakozó használata jelent-e jobb megoldást. Ezt követően születhet döntés a részletes tervezési munka végrehajtásáról még 2013-ban, a tényleges átalakulás pedig legkorábban 2014-re valósul meg.
A Király utca Nagymező utca és Károly körút közötti szakaszának átépítése 2005-ben történt meg, 2010-ben pedig fel kellett újítani. Annak ellenére, hogy ez a szakasz átépült (sebességcsökkentésre ösztönző vonalvezetés, díszburkolatú járdafelületek épültek), az átmenő forgalom nem csökkent az utcában, mert a Király utcát a Nagykörút felől továbbra is sokan használják menekülőútként, mivel ez a szakasz végig a belső területek felé egyirányú - indokol a BKK válaszában. A járda szűk, jobb időjárás esetén az utcában kifejezetten torlódik a gyalogosforgalom, miközben araszolnak az autók az egy sávos díszburkolatos utcán. Az utca mai forgalmi rendje tehát messze nem tökéletes - vélik a BKK szakértői.
Egy lehetséges megoldás az átmenő forgalom kizárása egy egyszerűbb forgalomtechnikai beavatkozással (a Király utca egy szakaszának ellenirányúvá fordításával az utca "menekülő" funkciója megszűnne), de van egy jóval költségesebb is, a "faltól-falig" történő teljes átépítés a mostani útpálya szintbe emelésével, a parkolási rend átalakításával, a gyalogos és kerékpáros felületek növelésével. Ezen verziók között a forgalmi hatáselemzések és a költségvetési lehetőségek függvényében születik majd döntés - írja a hivatalos válasz.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A BKK azzal magyarázza ennek szükségességét, hogy az Andrássy út - Nagykörút - Baross utca - Kiskörút által határolt negyed (és az Opera környéke) az utóbbi években nemzetközi szinten jegyzett kulturális átalakuláson ment keresztül: a Király utcában és annak környékén is koncentráltan jelentek meg vendéglátóipari egységek és üzletek, a környék kulturális és turisztikai értéke folyamatosan növekszik, ami a gyaloglási-kerékpározási feltételek javítását és a gépjármű-forgalom további csillapítását teszi szükségessé.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








