Barcelona továbbra is az egyik legnépszerűbb európai úti cél, ám a túlturizmus, a lakhatási válság és az emelkedő árak egyre inkább megkeserítik a helyiek, az...
Kitiltotta régiségboltjából a turistákat egy férfi Nagy-Britanniában, ami hasznosnak bizonyult: 30 százalékkal nőtt a profitja.
Mark Galpin a dorseti Christchurch-ben üzemelteti Aladdin Barlangja nevű boltját, amelynek ajtajára kifüggesztett egy "No Tourist" feliratot, hozzáírva, hogy "Ez egy helyi bolt helyieknek", és kérve, hogy csakis azok térjenek be hozzá, akik 50 kilométernél nem laknak messzebb.
Galpinnak az a baja a turistákkal, hogy csak az idejét rabolják, sose vesznek semmit, és elveszik a helyiek kedvét is a vásárlástól, mivel sokszor olyan sokan vannak az üzletben, hogy a helyiek inkább be se mennek. A férfi sajátos üzletpolitikáján és a turistákhoz való hozzáállásán hajlandó változtatni, ha azok hajlandók fizetni egy fontot belépti díjként, amelyet visszakaphatnak, ha vásárolnak is valamit.
A helyi kereskedelmi kamara eléggé különcnek bélyegzi Galpint, és aggódik amiatt, hogy a férfi barátságtalansága távol tarthatja a turistákat a várostól, és rossz hírét keltheti - adta hírül a The Daily Mail című brit lap.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


