A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Markgold Ingatlanforgalmazási Kft. (korábbi nevén: Holiday Club Hungary Üdülésszervező Kft.) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor 2009-ben és 2010-ben az üdülési jogok értékesítésekor valótlan információkat közölt a fogyasztókkal. A GVH ezért 40 000 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A vállalkozás üdülőingatlanok időben megosztott használati jogát termékbemutatókon értékesítette a fogyasztóknak. Az értékesítés során azonnali, csak az adott napra érvényes kedvezményeket kínált fel, ezzel a fogyasztókat azonnali döntésre, a szerződés azonnali
megkötésére késztette. A vizsgálat során bebizonyosodott továbbá, hogy a közölt listaárak, amelyekhez a fogyasztók az általuk kialkudott árat viszonyíthatták, ténylegesen sosem érvényesültek, így az ígért, illetve elért árkedvezmény mértéke is megtévesztő volt.
A vállalkozás emellett azon fogyasztóknak, akik korábbi üdülési joguktól szerettek volna megválni, szóban értékesítési ígéretet tett, arra az esetre, ha értékesebbre cserélik már meglévő üdülési jogukat vagy vásárolnak egy újabb üdülőhasználati jogot. A továbbértékesítésre garanciát azonban írásban nem vállalt, csak azt, hogy az eladásra kínált üdülési jogot pár hónapig reklámozza a weboldalán. A fogyasztók így valótlan információk alapján döntöttek új vagy újabb üdülőhasználati szerződés megkötése mellett, miközben az eladni kívánt korábbi üdülési joguk értékesítése az esetek túlnyomó többségében sikertelennek bizonyult.
A GVH az eljárás eredményeként megállapította, hogy a Markgold Ingatlanforgalmazási Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az üdülőingatlanok használati jogának értékesítése során, ezért a jogsértés elkövetéséért 40 000 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság összegének megállapításakor a GVH súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban már követett el hasonló jogsértést, valamint azt, hogy a jelen eljárásban több magatartása is jogsértőnek minősült, a jogsértés időben elhúzódott és hosszú időn keresztül fejti ki hatását, illetve hogy az üdülési jog értékesítésével jelentős mértékű előnyt ért el a vállalkozás.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok