Egyelőre igen gyászosak a közösségi közlekedés átalakításának következményei. Az utasok főként a hosszú várakozási idők miatt panaszkodnak - az átalakítás utáni első napokban pedig még a MÁV-dolgozók sem értek be időben a munkahelyükre - írja a Népszabadság.
A több mint négyszáz járat eltüntetése után a MÁV-Start menetrendjében alig 2600 maradt. A szárnyvonalak újranyitásáról már szó sincs. A párhuzamosságok felszámolásának harminc távolsági buszjárat esett áldozatául. A napilap szerint úgy tűnik, azoknak lett igaza, akik attól féltek, hogy a szakmai szempontok helyett a pusztán elméleti számításon alapuló megtakarítás reménye a fő rendező elv.
Az utazók ugyanis főként amiatt panaszkodnak, hogy a nagy forgalmú repülőterekhez hasonlóan a vidéki vasútállomásokon sem ritkák a hosszas, akár órán túli várakozások. A kényelem, a színvonalas kiszolgálás azonban egyelőre valahogy elmaradt. Arról már nem is beszélve, hogy a fapados légitársaságokkal lassan olcsóbb Velencébe utazni, mint a magyar vasúttal mondjuk Keszthelyre.
A változtatásokat menedzselő Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerint ugyanakkor a változtatások az idén nyolcmilliárd forintot hoznak a költségvetésnek. Jövőre pedig már 12 milliárddal olcsóbb lesz a közösségi személyszállítás.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


