Fellazítaná a kamionok előzési tilalmát a hazai sztrádákon a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) - értesült a Népszabadság.
Az elképzelés szerint a 7,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsik az irányonként két forgalmi sávos autópályákon akkor előzhetnének, ha sebességük óránként legalább tíz kilométerrel meghaladná az előttük közlekedőét. A pótkocsis teherautók számára megengedett óránként nyolcvan kilométeres sebességhatár betartása mellett ez a szabály a hetvennel, vagy annál lassabban haladók megelőzését tenné lehetővé - igaz, a a magyar autópályákon jelenleg nincs olyan eszköz, ami egyértelművé tenné, hogy két egymást előző kamion között valójában mekkora a sebességkülönbség.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint a kamionok 35-45 másodperc alatt befejezhetnék a náluk lassabb járművek előzését, és nem tartanák fel indokolatlanul a gyorsabban haladókat.
A jelenlegi szabály szerint a kamionok reggel hat és este 10 óra között nem előzhetnek a kétszer két sávos sztrádákon.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








