Több tízezren tankolnak Magyarországon 85 százalékos bioetanol-tartalmú üzemagyagot. AZ E85-ös benzint legtöbbször nem is kifejezetten erre a célra átalakított kocsiba töltik, hanem különböző arányban a hagyományos benzinnel keverve használják a legszegényebb autósok- írja a Világggazdaság.
A bioetanol literenként mintegy 100 forinttal olcsóbb a hagyományos benzinnél, igaz, fajlagosan kicsit több kell belőle. Az E85-ös bioetanol-tartalmán egyelőre nincs jövedéki adó, csak annak benzinösszetevőjén.
Erre az árelőnyre az vet árnyékot, hogy a bioetanol a hagyományos benzinnél jobban igénybe veszi a jármű gumi- és műanyag tömítéseit. Több autógyártó ezért már Magyarországon is kínál E85-ös tankolásához igazított modelleket: az Opel, a Peugeot, a Saab, a Ford vagy a Volvo.
A legnépesebb az a több tízezer fős autótulajdonos csoport, amely úgy használ fele-fele arányban E85-öst és hagyományos benzint, vagy kizárólag E85-öst, hogy előtte nem alakíttatta át az autóját e célra. Ők a leginkább árérzékeny, azaz a legkisebb pénzű autósok. Főleg őket sújtaná a bioetanolra július 1-jétől kivetendő, literenként 12 forintos jövedéki adó. A lépésnek Matolcsy György gazdasági miniszter szerint az "indokolatlan árelőny" felszámolása a célja.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








