Jelenleg a magyar utakon futó autók 25%-a finanszírozott, aminek 70-80%-a svájci frank alapú konstrukcióban köttetett. Szakértők szerint nem lesz szükség azonban a lakáshitelesek számára kitalált mentőcsomaghoz hasonlóra a finanszírozott gépjárművek esetén, mivel ezek törlesztése jóval kisebb terhet jelent a lakosság számára.
Egy 2008. év elején 150 forintos árfolyamon felvett svájci frank hitel esetében a havi törlesztő részlet ma mintegy 30-35 százalékkal haladja meg a hitelfelvétel időpontjában kalkulált részlet mértékét. A svájci frank alapú finanszírozás 2011-re gyakorlatilag eltűnt: amíg 2008-ban a finanszírozott gépjárművek több mint 90 százalékára svájci frank alapú szerződést kötöttek, az idén a finanszírozott állományban ennek aránya mindössze 10 százalék.
"Nem lesz szükség a lakáshitelesek számára kitalált mentőcsomaghoz hasonlóra a finanszírozott gépjárművek esetén, mivel ezek törlesztése jóval kisebb terhet jelent a lakosság számára, mint a lakáshiteleké." - hangsúlyozta Domonkos András, a Lombard Lízing Csoport vezérigazgatója.
"Azoknak az autósoknak, akiknek nehézséget okoz a törlesztés, azt javasoljuk, hogy mindenekelőtt egyeztessenek a finanszírozóval, és kérjenek haladékot." - hangsúlyozta Domonkos András. Lízingcég még nem mondott fel azért szerződést, ha az ügyfél nem tudta fizetni az árfolyam különbözetet. Ha valaki az alapot rendesen törleszti, akkor a finanszírozó a szerződés fenntartására törekszik.
Domonkos András hozzátette: "A svájci frank alapú hiteleket most több okból sem érdemes euróra váltani. Ha ugyanis az ügyfél devizanemet vált, akkor rögtön átváltáskor realizálja a hátralévő tőkére eső árfolyamveszteséget a jelenlegi árfolyamon."
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Azoknak, akik most szeretnének autót venni, és a kiszámíthatóság a fontos, érdemesebb a forint alapú finanszírozást választani. Az euró alapú hitel ki van téve az árfolyammozgásoknak, habár kevésbé volatilis, mint a svájci frank. Vagyis az euró alapú finanszírozás azoknak megfelelő, akinek euróban van bevétele vagy nem okoz gondot a törlesztő részlet emelkedése, esetleg a futamidő lejárta előtti autó értékesítés.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








