Negatív rekordot döntött tavaly a forgalomba helyezett újautók száma, folytatódik a túlélésért folytatott küzdelem az újautó kereskedők szektorában - derül ki a PricewaterhouseCoopers Kft. (PwC) legújabb felméréséből. A vevők száma tovább csökkent, főleg a bruttó 3 -5 millió forint értékű újautókat választják, és továbbra is leginkább készpénzzel fizetnek a vásárlók.
A Magyarországon forgalomba helyezett új személyautók száma 2010-ben negatív rekordot döntött: alig több mint 43 ezer új személyautót helyezetek forgalomba. Ez 72%-os visszaesés a válság által már részben érintett 2008-as évhez képest is, amikor ez a szám még több mint 153 ezer volt, és 28%-os visszaesés a 2009-es adathoz képest.
A hazai piac alakulását nemcsak a 2010-ben is folytatódó gazdasági világválság befolyásolta. Az általános rossz hangulaton és alacsony hitelfelvételi hajlandóságon kívül nagy szerepe volt a hitellehetőségek beszűkülésének, például a devizafinanszírozásra vonatkozó korlátozásoknak. A népszerű hitellehetőségek eltűnése miatt a magánszemélyek továbbra is elmaradtak az új személygépjárművek értékesítésének piacáról. A megmaradó vásárlók a készpénzben fizetni képes tehetősebb magánszemélyek, illetve cash-flow problémákkal kevésbé küzdő cégek közül kerültek ki. A nagy állami beszerzések is jórészt elmaradtak 2010-ben az állami szervezetek költségeinek visszafogása miatt.
A PwC felmérésének eredménye alapján úgy tűnik, hogy a piaci konszolidáció javarészt lezajlott. A felmérésben szereplő válaszadók 75%-a jelezte, hogy nem mérlegeli az iparágból történő kilépést. A kilátások összességében sokkal pozitívabbak, mint korábban: 2010 végén már csak a kereskedők alig több mint 10%-a számol esetlegesen az iparából való kilépéssel.
"Néhány kereskedő a veszteséges újautó forgalmazás helyett - az értékesítés volumenét tekintve csaknem tízszeres, 2010-ben több mint 420 ezres értékesítést magáénak tudó - használtautó forgalmazásra, illetve a szervizszolgáltatásokra helyezte a hangsúlyt." - emeli ki Lőcsei Tamás, a PwC cégtársa.
A feketegazdaságot illetően egyértelmű válasz érkezett a kereskedőktől. A válaszadók 82%-a jelezte, hogy kereskedését hátrányosan érintik a feketegazdaság jelenségei. Ilyen arány mellett egyértelmű, hogy a becsületesen tevékenykedő kereskedők segítségre szorulnak a feketegazdaság elleni küzdelemben. Nyilvánvaló közös cél lehet a szervizszolgáltatásról számlát ki nem állító szereplők szaporodásának, illetve a külföldi rendszámmal forgalomba helyezett autók számának visszaszorítása.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A jövőre vonatkozóan a kereskedők egyértelműen optimisták. A válaszadók 57%-a már 2011-re is optimistán tekint, 2012-re és a távolabbi jövőben pedig minden válaszadó az értékesítések növekedését várta. 2013-tól már a válaszadók 63%-a lát nagy esélyt a fellendülésre, míg 37% szerint az esély kicsi ugyan, de megvan.

Ez kellett még a hosszú hétvége előtt: lehalt a fizetési rendszer, nehézkes a jegyvásárlás utazáshoz
Akadozik az OTP Simple kártyás fizetés a MÁV-alkalmazásban és az Elvira-rendszerben, a szolgáltató megkezdte a hiba elhárítását
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


