Legkorábban 2012 januárjában lehet bevezetni a használattal arányos útdíjat: először csak a teherautók és az autóbuszok térnének át kötelezően az új rendszerre, míg a személyautóknak önkéntes alapon csak 2014-től lenne erre lehetőségük - írja a Népszava.
Az arányos útdíj bevezetésének célja nem a fuvarozók - így közvetetten a lakosság - terheinek növelése, hanem az időtartamhoz kötött, matricás díjak méltánytalanságainak megszüntetése. Az új rendszer előnye, hogy nőne a bevétel, kedvezőbbek lennének a rövidtávú úthasználat költségei.
A tervek szerint tíz év alatt több fázisban vezetnék be a használat arányos útdíjat Magyarországon. várhatóan 2014-től önkéntes alapon a személygépkocsi használók is csatlakozhatnának a rendszerhez. Ez elsősorban azoknak érné meg, akik napi munkába járásuk során csak rövid szakaszon veszik igénybe a sztrádát.
A következő fázisban - a bevezetést követő - hatodik évtől, 2018-tól teljesen megszűnne a jelenlegi matricás rendszer.
-
Indul a szezon! Mire figyelj, ha most vásárolsz kerti bútort?
Az XXXLutz szakértői szerint folyamatosan nő az érdeklődés a kerti termékek iránt.
- Az autóhiány miatt az egekbe szöknek a kölcsönzési díjak is
- Kész a nagy fővárosi betöréstérkép – itt a legveszélyesebb a helyzet
- Az egész országra időjárási figyelmeztetést adtak ki
- Drámai videó az M1-esről: kamion csapódott a kocsisorba
- Orbán Viktor: az eredmények szeptemberben látszani fognak – a nap hírei
- Erdogan nem akar hallani a finn és svéd NATO-tagságról
Sustainable World 2022
Portfolio Digital Transformation 2022
Külföldi piacra lépés 2022


