Legkorábban 2012 januárjában lehet bevezetni a használattal arányos útdíjat: először csak a teherautók és az autóbuszok térnének át kötelezően az új rendszerre, míg a személyautóknak önkéntes alapon csak 2014-től lenne erre lehetőségük - írja a Népszava.
Az arányos útdíj bevezetésének célja nem a fuvarozók - így közvetetten a lakosság - terheinek növelése, hanem az időtartamhoz kötött, matricás díjak méltánytalanságainak megszüntetése. Az új rendszer előnye, hogy nőne a bevétel, kedvezőbbek lennének a rövidtávú úthasználat költségei.
A tervek szerint tíz év alatt több fázisban vezetnék be a használat arányos útdíjat Magyarországon. várhatóan 2014-től önkéntes alapon a személygépkocsi használók is csatlakozhatnának a rendszerhez. Ez elsősorban azoknak érné meg, akik napi munkába járásuk során csak rövid szakaszon veszik igénybe a sztrádát.
A következő fázisban - a bevezetést követő - hatodik évtől, 2018-tól teljesen megszűnne a jelenlegi matricás rendszer.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


