Mind a jobb, mind a bal oldali kormányzatok tervezték már, hogy az autópályákat az országhatárokig megépítik. Azonban a beruházások csak nagyon döcögősen haladnak és évtizedekbe telhet a célok elérése.
A jelenlegi helyzetet nézve az M5-ösön Szerbiáig, az M1-esen Ausztriáig már el tudunk jutni autóval. Az M7-esről pedig elérhető Horvátország és Szlovénia is.
A tervek szerint az M5-ös egyesülne majd az M43-as autópályával, így Románia is megközelíthető lenne. Még az idén átadhatják Kassa és a magyar határ közötti 14 km-es szakaszt, azonban Miskolc és a határ között nem lesz gyorsforgalmi út. A borsodi megyeszékhelyig futó M30-ast és az északi szomszéd R4-es pályát 2013-ig nem kívánják egyesíteni.
A Budapest-Vác összekötő út uniós forrásokkal kiegészülve befejeződhet 2013-ig. Innen a szlovákokig pedig már folynak az előkészületek és nyomvonalak kijelölése. Az Ukrajnába való eljutás ezzel szemben még hosszabb ideig fog tartani. Pár éven belül elérheti Vásárosnaményt a sztráda, de innen az ukránokig tartó útdarabot csak 2014-2020 között lehet valamikor kivitelezni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Romániába vezető szakaszok elérése szomszédunkon is múlik. Jelenleg két erdélyi autópályát is építenek a románok. Az északi látszik gyorsabban elkészülni, ezért a Debrecenig érő M35-öst össze lehetne kötni vele öt éven belül. Továbbá a dél-erdélyi, Temesvárt és Aradot érintő pálya is épül már, amihez a magyar fél elkezdte a Makó és a határ közti rész munkálatait.

-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








