5 °C Budapest

Extrák, melyekről az átlag autós csak álmodozhat

2010. szeptember 22. 05:02

Mint arról a Pénzcentrum.hu a múlt héten beszámolt, vannak olyan extrák, melyeknek szinte semmi gyakorlati hasznát nem veszik az autósok. Ezúttal olyan fejlesztéseket mutatunk be, melyek néhány méregdrága modellben már léteznek ugyan, de az átlag utcai autósok jó ideig még csak álmodozhatnak róluk.

Holttér-figyelő rendszer

A német Audi a Q7-esben rukkolt elő egy olyan holttér-figyelő rendszerrel, mely egy program és néhány szenzor segítségével figyeli a mögöttes forgalmat és sávváltás előtt figyelmezeti a sofőrt, amennyiben a holttérben autót észlel, vagy a másik sávban nagy sebességgel érkezik egy másik jármű.

Érzékeny légzsák

A Porsche Cayenne a tengerentúlon olyan légzsákkal érhető el, mely az aktiválódás során figyelembe veszi az utas magasságát és testsúlyát és ahhoz alkalmazkodva (a sztenderd beállítástól hatékonyabban és érzékenyebben) fújja fel a "lufikat".

Parkolás rásegítő rendszer

A 2011-es Range Rovert első és hátsó parkolási távolság ellenőrzővel is felszerelték. Ez a rendszer ráadásul leméri a távolságot két parkoló autó között és jelzi a sofőrnek, hogy befér, vagy sem. Hasonló elven működik a Ford által fejlesztett automata parkoló rendszer, de a Rover esetében a sofőr végzi a manőverezést.

Forgalomfigyelő rendszer

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Kissé még futurisztikus, de Japánban a Nissan már teszteli azt az intelligens forgalomfigyelő rendszert, melynek segítségével az autók képesek kommunikálni egy központi rendszerrel és - a közlekedési lámpák ütemezését is figyelembe véve - olyan útvonaltervet készítenek, amely elkerüli a forgalmi dugókat. A fejlesztéstől hosszú távon azt várják, hogy csökkenhet a torlódások száma és hatékonyabban áramlik majd a forgalom.

Éjellátó rendszer

A BMW és a Rolls-Royce is dolgozik egy hő-kamera segítségével éjjel is látó rendszeren, mely különösen rossz látási viszonyok között hasznos. A rendszer a központi kijelzőn keresztül figyelmezteti a járművezetőt, amennyiben egy embert vagy egy állatot lát az úton.

Fáradtságfigyelő rendszer

A Mercedes-Benz E-osztályban már működik az a fáradtságfigyelő rendszer, mely méri, hogy mióta ül a volánnál a sofőr, és a műszerfalon megjelenő kávéscsésze szimbólummal jelzi, amikor úgy ítéli meg, hogy ideje pihenni egy kicsit. (Forrás: Forbes magazin)

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 22. hétfő
Zénó
52. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. december 22. 17:34