Az új gépjárművek eladása mellett az autófinanszírozás is jelentősen lecsökkent, az október elsejétől életbe lépő hitelközvetítői szabályozás pedig további esést hozhat - mondta Révész Tamás, a Budapest Autófinanszírozási Zrt. vezérigazgatója. A kereskedők többsége nem tud megfelelni az új szabályoknak, így várhatóan csak annak a banknak az ajánlatát közvetítik majd, ahonnan a magasabb jutalékot kapják - írja az InfoRádió.
A közvetítőkre vonatkozó rendeletnek az autókereskedők egy része nem tud majd megfelelni. Főleg azokról van szó, akik a független ügynöki státuszt választanák azért, hogy versengő termékeket tudjanak közvetíteni. Révész Tamás szerint ennek a helyzetnek a kiküszöbölésére ernyőközvetítők lépnek be a piacra, akik beékelődnek a finanszírozók és az autókereskedők közé. Ez szakmai szempontból nem jelent jobb megoldást annál, mintha a kereskedő közvetítené a hitelt.
50 ezer hitelközvetítő országa voltunk! Hányan élik túl a válságot?
Az ernyőközvetítők rendelkeznek azzal a tudással, amit elvárnak a rendelet megalkotói egy független közvetítőtől, a vezérigazgató szerint ennél jobb megoldás, ha autóhitelt, vagy lízinget a bankfióknál lehet igényelni. A gondot az okozza, hogy az ügyfelek hozzászoktak ahhoz, hogy a hitelt ugyanott kapják meg, ahol az autót. Most azonban a kereskedők annak a banknak a hitelét tukmálják rá az ügyfelekre, ahonnan a legnagyobb jutalékot kapják.
Függővé válik sok hitelközvetítő: itt a nyerő terápia
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mindig is egészségtelen gyakorlat volt, hogy a kereskedők a kedvezményekkel szinte a teljes árrésről lemondtak, mert tudták, az elmaradt árbevételt a biztosítóktól és a finanszírozóktól kapott jutalék pótolja. Nyilvánvaló, hogy ha ezek a jutalékok lecsökkennek, vagy megszűnnek, akkor kénytelenek lesznek az autókereskedők az eladásból és a javításból megélni.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








