2 °C Budapest

Így dübörög a fesztiválpiac: a Sziget magabiztosan az élen

2010. július 17. 16:32

A 2010. május-szeptemberi időszakban tervezett belföldi utazások 8,2%-ának lesz fő célja a fesztiválokon való részvétel - derül ki a Magyar Turizmus Zrt. felméréseiből.

Az utazások további, valamivel több mint egynegyedét (27,2%) jellemzi, hogy bár nem fő célként, de az utazások alatt az utazók ellátogatnak valamilyen fesztiválra, tehát összesen 35,2% tervezi valamilyen fesztivál meglátogatását utazása alatt.

A belföldi főutazások 6,5%-ának lesz fő célja a fesztiválokon való részvétel. A főutazások valamivel több mint egyharmadában (36,5%) pedig nem fő célként, de a főutazás alatt ellátogatnak fesztiválra is az utazók. Összességében tehát a főutazások 43,0%-ában játszanak fő- vagy mellékszerepet a fesztiválok.

A magyar lakosság fesztivállátogatási szokásait vizsgáló kvantitatív kutatás eredményei szerint a Fesztiválok Évében a magyar lakosság 68,5%-a tervez fesztivállátogatást. Azoknak az aránya, akik utazással járó (vagyis nem lakóhelyen történő) fesztivállátogatást terveznek, 50,7%.

A Sziget a legnépszerűbb

A magyar lakosság döntő többsége, vagyis minden tízből kilencen ismernek magyarországi fesztivált. A két legnépszerűbb, és egyúttal legismertebb fesztivál a Sziget és a Debreceni Virágkarnevál. Az ismertség tekintetében az első tíz között szerepel még a Budapesti Tavaszi Fesztivál, a VOLT Fesztivál, a Hegyalja Fesztivál, a Mohácsi Busójárás, a Művészetek Völgye, a Miskolci Kocsonyafesztivál, a Szegedi Szabadtéri Játékok és a Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál. Ami a népszerűséget illeti, az ismertséggel ellentétben itt a TOP 10 tagja még a Szegedi Ifjúsági Napok, a Víz, Zene, Virág Fesztivál és a Csabai Kolbászfesztivál.


Életkép a 2009-es Szigetről

 


Legismertebb fesztiválok

1. Sziget Fesztivál (34,6%)
2. Debreceni Virágkarnevál (15,7%)
3. Budapesti Tavaszi Fesztivál (11,8%)
4. VOLT Fesztivál (11,3%)
5. Hegyalja Fesztivál (10,3%)

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Legnépszerűbb fesztiválok

1. Sziget Fesztivál (7,3%)
2. Debreceni Virágkarnevál (4,9%)
3. Mohácsi Busójárás (2,6%)
4. VOLT Fesztivál (2,5%)
5. %) Budapesti Tavaszi Fesztivál (2,4%)

Régiók és rendezvények

2009-ben a magyar lakosság 54,7%-a járt fesztiválon. Egy fesztivállátogató átlagosan 2,2 fesztiválon vendégeskedett. A legnépszerűbb úti cél a Balaton régió (15,2%) volt, amelyet az Észak-Alföld (14,7%) és a Budapest-Közép-Dunavidék (13,3%) követett. A fesztivállátogatások kétharmada egynapos, további 27,1%-a 1-3 éjszakás, ennél hosszabb utazás pedig a fesztivállátogatások 8,3%-a esetében volt. A többéjszakás belföldi fesztivállátogatásokon az utazók átlagosan 2,8 éjszakát töltenek.

Ennyit költünk a fesztiválokon

A fesztivállátogatással egybekötött utazások során az utazók egyötöde (19,5%) kereskedelmi alapon működő szálláshelyet vett igénybe, az utazók 14,3%-a ingyenes szálláshelyen (például barátoknál, ismerősöknél vagy saját nyaralóban) szállt meg. A fesztivállátogatások kétharmadában pedig egynapos utazás keretében keltek útra. 2009-ben egy utazó háztartás átlagosan 17 700 forintot költött fesztiválra, ami személyenként 8 900 forint, egy napra vetítve pedig 4 800 forint költésnek felel meg.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem