A napok óta szakadó eső és a viharos szél sem zavarja Magyarország legnagyobb légikikötőjének forgalmát - nyilatkozta a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.
Az elmúlt napok viharos, esős időjárás alaposan próbára teszi a Ferihegyi repülőtéren szabad ég alatt dolgozó szakemberek, a különféle földi kiszolgáló szervezetek munkáját, ennek ellenére sikerül fenntartani a zavartalan üzemelést. A viharos széllökések sebessége eléri a 40-50 kilométer/órás sebességet, mivel azonban a szél majdnem teljesen pályairányban fúj, ezért nem okoz különösebb gondot a fel- és leszállásoknál. A mai, korszerű utasszállító gépek elsősorban az oldalszélre lennének érzékenyek, a jelenlegi szélirány azonban a szokásos, észak-nyugati, mindössze 10 fokkal tér el a futópályák tengelyétől, emiatt érdemben nem befolyásolja a repülést, sem éjjeli, sem nappali üzemben.
Komolyabb kihívást jelent viszont a napok óta szakadatlanul zuhogó eső, amit a terminál épületek előtti betonról, az ún. forgalmi előtérről egy nagykapacitású csatornarendszer vezet el a repülőtér mesterséges tavába. Ennek a tárolónak, amelyben a tűzoltók számára tárolnak több ezer köbméter vizet, az elmúlt napokban nagyon megemelkedett a vízszintje. Ezért a Budapest Airport Zrt. munkatársai folyamatos szivattyúzással tartják a kritikus határérték alatt, hogy a tó továbbra be tudja fogadni a lehullott esővizet. A repülőtéri szolgálatok állandóan figyelik a meteorológiai előrejelzést, mert sem a repülőtér talaja, sem a víztároló már nem tud jelentősebb mennyiségű vizet felvenni.
A Budapest Airport Zrt. repülés üzemvezetője speciális gépkocsival méri a futópályákon a vizes beton tapadását, hogy a fel- és leszálló gépek személyzete a megfelelő beállítással tudja szabályozni a repülőgépek fékhatását. A csúszós, vizes betonon nemcsak az autókéhoz hasonló ABS-rendszer segíti a repülőgépek biztos fékezését, hanem az ún. reverzálás is, amikor a sugárhajtómű gázsugarát egy rostély befordításával menetiránnyal szembe, előrefelé irányítják és így fékezik le gyorsan a sokszor 80-100 tonnás utasszállító gépeket.
Az eső, illetve a széllökések miatt ezen a héten nem kellett egyetlen járatot sem törölni Ferihegyen, illetve kitérő repülőterekre sem kellett irányítani egy repülőgépet sem.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Káliuminjekciókkal ölte meg magatehetetlen betegét egy pécsi ápoló
- Rövidített útvonalon közlekedik a H5-ös HÉV a hétvégén
- Már az egészségügyi rendszereket is veszélyeztetik a kiberbűnözők
- Különleges találkozója volt a magyar államfőnek
- Kétségeket is megfogalmaz az egészségügy a rajtaütésszerű ellenőrzésekkel kapcsolatban
- Másképp járnak a reptéri BKK-járatok a következő napokban