Miközben az európai autópiac szenved, addig Kínában dinamikusan növekednek a világ legjelentősebb autómárkáinak eladási mutatói. Jelenleg úgy tűnik, emelkedésük sosem ér véget. A tavalyi évben ugyanis sok márka 50% feletti vagy ahhoz közeli bővülést tudott produkálni.
A világ tavaly óta legnagyobb autópiaca egyre csak bővül, a nyugati és japán márkák pedig sorra nyitják meg újabb és újabb gyáraikat. Az egyesült államokbeli Ford tavaly szeptemberben kezdte építeni harmadik kínai üzemét, a legnagyobb helyi ipari csoportokkal együtt dolgozó amerikai General Motors pedig éppen egy új gyár létesítésének helyszínét keresi - írja mai számában a Világgazdaság.

2009-ben Kína legnagyobb külföldi autógyára a Volkswagen volt. A német logóval összesen több mint 1,1 millió autót adtak el egy év alatt a világ legnépesebb országában. Szintén tekintélyes piaci részesedést tudhat magáénak a General Motors is, mely két márkával is - Buick, Chevrolet - képviselteti magát a top márkák között.
2008-ról 2009-ra a legjelentősebb bővülést (84,5%-os) a dél-koreai Hyundai produkálta, de szintén tekintéses pluszt könyvelhettek el a GM márkák, a Kia és a Ford is a távol-keleti országban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







