Az autófinanszírozás Rosta Gergely szerint Magyarországon az elmúlt évben szinte ellehetetlenült, piaci alapon borzasztó magas szintre szöktek az ügyfél THM-ek.
Tovább tart a hazai újautó-piac szabadesése, miután az év második hónapjában is csak háromezer körüli személyautót és 500 körüli kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon (Forrás: Datahouse Kft.). A februári adatok kedvezőbbek az év első hónapjában mért eladási adatoktól, de 58%-kal alacsonyabb a tavalyi mutatóknál.
Februárban alig több mint három és félezer új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba hazánkban. Az előző év februárjában mért 8 500 körüli eladásán már érezni lehetett a válság hatásait, amit mi sem szemléltet jobban, mint, hogy 2008 második hónapjában még 13 300 új autó talált gazdára Magyarországon.
A legtöbb személygépkocsit a Skoda értékesítette 645 darabbal, szorosan követi őket a Ford 634 eladott autóval. A harmadik és a negyedik helyen két német gyártót találunk, Volkswagenből 562 darabot, míg Opelből 541 darabot vettek. Ötödik a Toyota 434 eladással.
Csak a 8. helyen találni a Suzukit 255 eladással, ami azt jelenti, hogy hetente körülbelül 30 darab "mi autónk" gurul ki a szalonokból. A hazai gyártó fokozatosan veszít a piaci részesedéséből, de a 15-ös listán szereplő gyártók kétharmada legalább 40%-kal kevesebb autót adott el, mint egy évvel korábban.
A modellek listáját a Skoda Octavia (392) vezeti, majd a Ford Focus és a Volkswagen Golf következik. A Suzuki SX4-ből 134-et adtak el, ami a 8. helyre volt elég, Swiftekből mindössze 59 darab fogyott, amivel a 27. lett a modell (Splashből 38-at vettek).
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok