Az északi szomszédunknál márciusban és áprilisban összesen 55 millió euró értékben folyósított állami roncsprémium mindössze 0,05 %-kal járult hozzá a gazdasági növekedéshez - közölte Jana Kovácová, a Szlovák Nemzeti Bank (NBS) szóvivője.
Pontosabban fogalmazva ennyivel fékezte a GDP visszaesését, ami idén 5-6 % közötti lehet. A szlovák központi bank szerint az intézkedés pozitív hatást gyakorolt a gazdaságra, a cégek nyereségmutatóira, a foglalkoztatásra, továbbá a roncsprémiummal Szlovákia szolidaritást mutatott az autóexportáló országokkal. Ugyanakkor az intézkedés és a gazdasági növekedés közötti kapcsolat nagyon gyenge, mivel az akcióban inkább az importautók fogytak - mondta Kovácová.
A támogatást élesen bírálta az ellenzék, mert úgy ítélte meg, hogy az túl magas és nem ad lökést a hazai gazdaságnak, csak az autósok és vállalkozók egy szűk körét segíti. Arról nem is szólva, hogy a roncsprémium sok esetben csak a jövőbeni járművásárlásokat hozta előbbre, így hosszabb távon hatástalan.
Ezt a nemzeti bank is elismerte, ám a gazdasági minisztérium szerint az autóipar újabb támogatása hozzájárulhatott ahhoz, hogy a Volkswagen úgy döntött, pozsonyi üzemében fogja gyártani az Up! kisautót.
A szlovák autóipari szövetség (ZAP) azzal érvel a roncsprémium mellett, hogy ennek köszönhetően idén 30 ezerrel több gépkocsit értékesítenek a korábban vártnál, ami a támogatásra fordított összegnél 14 millió euróval több adóbevételhez juttatja a költségvetést.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója