Akár még olcsóbbak is lehetnek az autók!
A legnagyobb optimizmusra enged következtetni a 2010-re prognosztizált 200 ezer darabos újautó eladás, hiszen nem egy olyan előrejelzésről is hallottunk már, amely már a 80-90 ezernek is örülne.
Lőcsei Tamás hozzátette, hogy az általuk becsült érték az importőrök, disztribútorok adatain, és ezek változásain, valamint a régiós szinten alacsonynak tartott autósűrűségi adatainkon alapul. Idén év végére ráadásul már némi fellendülésre is számítanak. Azonban ha a válság elhúzódik, úgy ez a 200 ezres eladási terv persze messze nem fog megvalósulni.
Az optimista hang fő magyarázataként Lőcsei azt említette, hogy "Magyarországon az autósűrűség még mindig elmarad a térség más országaitól. Míg hazánkban 316 személygépkocsi jut ezer lakosra, addig ez az arány Lengyelországban 338, Csehországban pedig 404".
Az egy főre jutó GDP-hez viszonyítva Magyarországon még mindig olcsóbbak az új autók, mint a térség más piacain. Ráadásul az országban az autóértékesítési trend elmozdulást mutat a kis kategóriájú járművektől a közép-, vagy akár a luxuskategória irányában, ami lehetőséget teremt a kereskedők számára a magasabb árrések elérésére. A luxusmárkák, mint például a BMW, vagy a Mercedes 20%-os értékesítés növekedést könyvelhettek el 2008 első három negyedévében 2007 azonos időszakához képest.
Pozitív fejlemény lehet a PwC szerint a keresletcsökkenés, illetve a felhalmozódott készletek miatti árcsökkenés, amit az is indokolhat, hogy az autógyárak most nagyiramban költségoptimalizálnak, ami a fajlagos költségeket csökkentheti. A képet természetesen a forint árfolyama erősen árnyalja, az árcsökkenés tehát nem tehető biztosan zsebre.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A nemzeti valuta fluktuációja lehetetlenné tesz minden pontos előrejelzést. A helyzet ezen kívül nagymértékben függ attól is, hogy ezekben a nehéz időkben sikerül-e megnyugtatni a pánikszerűen reagáló vásárlókat, hiszen a bizonytalan környezet miatt most még azok is elhalasztják az újautó vásárlást, akik egyébként megengedhetnék maguknak.
Összességében a kereskedőkről elmondható, hogy 2010 előtt nem igazán számíthatnak javulásra, így a hazákban működő mintegy 800 disztribútor 10-20 százaléka biztosan le fogja húzni a rolót. A maradéknak is át kell azonban alakítania finanszírozási struktúráját, hiszen az eddigi nem lesz fenntartható. Eddig ugyanis az autóhitelt nyújtó pénzintézetek voltak azok, akik jutalékok formájában sokszor eltartották a kereskedéseket, akiknek ráadásul likviditásukra sem kellett figyelniük, hiszen az autók beszerzését is sokszor a bankok végezték. Ez mostantól nem biztos, hogy így lesz.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


