Bruttó 6 forinttal lesz drágább szerdán 0 órától a benzin és a gázolaj is a hazai kutakon - tudta meg a Portfolio.hu. A MOL lépése nem meglepetés, szombaton már beszámoltunk róla, hogy valószínű az áremelés.
Szerdán (2009. április 1.) nulla órától 6 forinttal emeli a MOL a benzin bruttó nagykereskedelmi listaárát, miközben a gázolaj ára ugyanennyivel csúszik felfelé - tudta meg a Portfolio.hu. Ez azt jelenti, hogy az olajcég a benzin literjét a kiskereskedőknek listaáron bruttó 249.4 forintért, a gázolajat pedig bruttó 244.9 forintért adja majd.

Bár az egyes kutak árképzése egymástól eltérő, az autósok nagyjából ugyanilyen mértékű, 6 forintos árváltozással szembesülnek majd szerdától az állomásokon, ami azt jelenti, hogy a benzin literje átlagosan körülbelül 264-265 forintba kerülhet majd, miközben a gázolajat átlagosan 259-260 forint körül mérhetik.
Az áremelés nem meglepő, hiszen a tőzsdei üzemanyagárak közül forintban mérve a benziné 7.5%-ot emelkedett a múlt héten, miközben a gázolaj ára 7.4%-kal kúszott fel. Dollárban a benzin ára 4.5%-os, a gázolajé pedig 4.4%-os erősödést mutatott.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A 6 forintos áremelés az idén az egyik legnagyobb, ennél nagyobb mértékű drágulásra 2009-ben eddig csak kétszer volt példa. A benzin esetében február 4-én egy 8 forintos áremelés történt, január 21-én pedig egy 7 forintos, miközben a gázolaj piacán 6 forintnál nagyobb árváltozás még nem történt idén.
![]() |
![]() |
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.










