Nem lankad a Toyota étvágya, hiába hever romokban világszerte a gépjárműgyártás és -értékesítés. A cég idén év végére az európai piac hat százalékát szeretné magáénak tudni, a 2008-as 5,3 százalék után.
A tavalyi évben a szélesebb körben vett Európában (tehát Törökországot, Oroszországot és Ukrajnát is beleértve) 21 millió új gépjármű talált gazdára. Az év vége felé azonban már látszott, hogy a gazdasági válság az autóipart is maga alá temeti: az idei éves prognózisok alig 15 millió eladásról szólnak.
Ezen a piacon szeretne előretörni a Toyota. A cég tavalyi eladásai 8,6 százalékkal 1,14 millió darabra csökkentek, ami 0,3 százalékpontos visszaesést eredményezett számára az európai piaci részesedéséből.
Amit viszont az idén tud mutatni a Toyota, azt kevesen tudják produkálni. A cég idén 16 új típust szeretne piacra dobni, köztük két hibridet: a harmadik generációs Priust és a Lexus RX450h-t. A Genfi Autókiállításon mutatják be az új kompakt Versot is. Thierry Dombreval, a Toyota Motor Europe alelnöke úgy vélte, Nyugat-Európában 25, azon kívül a kontinensen mintegy 40 százalék lehet a visszaesés az eladásokban az idei év folyamán.
Az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA szerint egyébként az EU-ban és az EFTA-tagországokban összesen 5,5 százalék volt tavaly a Toyota részesedése, ezzel a gyártók sorában a 8. helyen állt. Az első a Volkswagen-csoport, 20,6 százalékkal, utána a PSA- és a Ford-csoport következik 12,7, illetve 9,9 százalékos szelettel.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen