Nem bírta a kereslet hanyatlását a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota sem. A cég mind a 12 Japánban található gyára bezár február és március során - összesen 11 napon keresztül.
Ilyen hosszú időre elnyúló leállásra még nem volt példa a cég történetében. Legutóbb 1993-ban kényszerült a Toyota Motor Corp. leállítani az üzemeiben a termelést. Akkor a túl erős jen miatt csökkent a külföldi kereslet a gépjárművek iránt, ám akkor is mindössze egy napos volt a leállás.
A világszerte tapasztalható gyér vásárlási kedv - mely az Egyesült Államok legnagyobb gyárait a csőd szélére sodorta - már az eddigi éltanulót, a Toyotát sem kíméli. A gyártó minden modellje iránt csökkent a kereslet, így a korábban meghirdetett három napos januári leállást újabb 11 nap követi február-márciusban.
A cég bejelentése szerint decemberben éves alapon 37 százalékkal esett vissza az értékesítések az Egyesült Államokban, amivel sikerült alulmúlnia a Ford Motor 32 és a GM 31 százalékos mélyrepülését is. Persze nem csak Amerikában, de a hazai piacon is szenved a Toyota, hiszen a japán autóeladások 34 éve nem látott mélységbe estek vissza tavaly. Nem véletlen tehát, hogy a gyár 70 nyereséges év után ismét veszteségekkel kénytelen szembenézni, bár erről csak a márciusi évzárás után derülnek ki pontosabb adatok.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








