A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete közzétette, hogy a Magyar Lízingszövetséggel folytatott egyeztetések után mely gépjármű finanszírozási konstrukciókat tekinti kockázatosnak és milyen esetekben ír elő többlettőke-követelményt - írja a Napi Gazdaság.
A közösen kidolgozott referenciakonstrukció szerint az önerő mértéke a hivatalos listaár kedvezményekkel csökkentett értékének a 20 %-a. A futamidő 96 hónapra csökken, a havi törlesztőrészletek egyenletesek (annuitásos), az ügyleti kamat pedig változatlan.
Kockázatosnak ítélik azt is, ha a finanszírozott jármű kora a finanszírozás végén meghaladja a 15 évet (haszongépjárműveknél a 12 évet). A finanszírozókkal kapcsolatos elvárás továbbá, hogy kérjenek jövedelemigazolást az ügyfél fizetőképességének megállapításához.
A feltételek bérmelyikének túllépését a felügyelet kockázatosnak ítéli és ezekre az esetekre többlettőke-követelményt támaszt a finanszírozóval szemben, ami az érintett portfólió tőkeszükségletének 50-100 %-a is lehet.
Az elvárások a hazai összevont alapú felügyelet alá nem tartozó fióktelepek és pénzügyi vállalkozások, külföldi csoporthoz tartozó pénzügyi vállalkozások esetében is érvényesek.

-
AI és a magyar munkaerőpiac: kit hoz előnybe, és kit sodor partvonalra?
Sólyom Balázst, a Trendency Zrt. adatüzletágának vezetőjét kérdeztük.
-
Most kiderül, hogy mennyire AI-ready a hazai kkv szektor – Töltsd ki a kérdőívet!
A kérdőív kitöltése 5 perc.
-
Készpénz helyett digitális: így fizet ma Magyarország - videó
2024-ben az elektronikus tranzakciók száma pedig meghaladta a 2,5 milliárdot.


