Közös mederbe kell terelni a piaci szereplők érdekeit Az autóipar megpróbáltatásai a válság hatására egyre mélyülnek, ezért elérkezetté vált az idő, hogy a hazai autópiac irányításában vezető szerepet betöltő Magyar Lízingszövetségnek, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szervezetének és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének képviselői tárgyalóasztalhoz üljenek és megvitassák a piac legégetőbb kérdéseit.
Az elmúlt két hónapban számos olyan hír látott napvilágot, melyek a globális autóipart sújtó problémákat taglalták. Az értékesítési mutatók évtizedes negatív csúcsokat döntöttek, a gyárak visszafogták a termelést, majd elkezdődtek a tömeges elbocsátások. Hazánkban százezer család megélhetése függ a szektor teljesítményétől.
A három szervezet egyöntetű véleménye, hogy az iparág megpróbáltatásai akár másfél évig is eltarthatnak, ezért kulcsfontosságú olyan intézkedések bevezetése, melyek minél kevesebb ember megélhetését veszélyeztetik. A válság hatásainak tompítása érdekében összefogást szorgalmaz az autósszakma.
Az importőrök, a kereskedők és a finanszírozók közös mederbe próbálják terelni az érdekeiket úgy, hogy az iparág működése fenntartható szinten maradjon. Az MKB-Euroleasing a fogyasztóvédőkkel közös programot indít, melynek keretében hadat üzennek a veszélyes konstrukcióknak és hasznos tanácsokkal látják el a finanszírozási problémáktól szenvedő ügyfeleket.
Sokakban felmerül a kérdés, hogy vajon hány kereskedő húzza le a rolót az előttünk álló kritikus időszakban. Nagy valószínűséggel konszolidálódik a piac és lesznek, akik nem tudják majd átvészelni a 2009-es évet. Gyakori jelenség lehet majd a tulajdonosváltás, a tőkeerős cégek felvásárolják a csőd-közeli állapotba került kereskedések többségét.
Az importőrök érdeke a minél magasabb volumenű értékesítés lenne, a kereskedőket a piaci egyensúly fenntartása érdekében mégis a készletek optimalizálására ösztönzik. A raktáron maradt készletek kiárusításával elkerülhetőek a további veszteségek, a befolyt vételárat pedig úgy kell forgatni, hogy egyetlen szalon se tartson három hónapnál magasabb készletet.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A forgási sebesség helyes megválasztása döntőnek bizonyulhat 2009-ben, különben egy csődhullám esetén olyan mennyiségű autó árasztaná el a piacot, ami az árak drasztikus csökkenéséhez vezetne. Az átgondolt készletgazdálkodás mellett 6 hónapra felfüggesztették a nagyobb lélegzetvételű fejlesztéseket és a szalonokhoz kapcsolódó beruházásokat is.
Az idei évben a becsült decemberi eladásokkal együtt 170 ezer darab új autó talált gazdára, a piaci előrejelzéseket többször módosítva jelenleg 140 ezer új eladást prognosztizálnak 2009-re.
Mi lesz az autóhitelekkel?
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


