A közúti balesetek és a dugók elleni harc újabb állomása, hogy a Bizottság európaszerte lefoglalt egy frekvenciát egy új, a járművekben használatos kommunikációs rendszer használatához. A technika wireless alapú, és lehetővé teszi az autónak, hogy a többi autóval és az üzemeltetővel is kommunikáljanak...
Ha minden autóban lesz egy ilyen eszköz, lehetővé válik, hogy figyelmeztessék egymást, ha mondjuk csúszik az út, vagy ha egy baleset történt. Ezzel tovább fokozható a biztonságosabb vezetés, de megkönnyíti az autósok életét is. 2006-ban ugyanis 42 ezren haltak meg és 1,6 millióan sérültek meg autóbalesetben az Európai Unió terültén, miközben minden nap 7500 kilométernyi dugó keletkezik az utakon.
A Bizottság döntése ráadásul az autógyárakat is ösztöni, hogy igenis fordítsanak pénzt a kommunikációs rendszerre, miközben az államokat is igyekeznek rávenni, hogy a költségvetésből támogassák az alapvető országúti infrastruktúra kialakítását.
A döntést sokan üdvözölték és Viviane Reding, az unió telekommunikációs biztosa szerint mindenképpen észben kell tartani azt is, hogy a vezetéssel töltött idő 24 százalékát dugóban töltik az emberek, és az ezzel járó költségek 2010-re elérhetik a 80 milliárd eurót (18 800 milliárd forint). Így ha időt lehet spórolni a megfelelő információk átadásával, az komoly pénzeket is megspórol a vezetőknek.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








