A hírek hallgatása és olvasása közben okvetlenül szemünk elé lebeghet a kérdés, miben jobb Szlovákia, mint Magyarország? Annyit tudunk, hogy innen el lehet menni... De a külföldi befektetők számára miért lehet vonzóbb északi szomszédunk? Nézzük a Financial Times cikkének segítségével, mit is tud Szlovákia felmutatni.
Szlovákia azért nyerhette el az autógyártók tetszését, mert a német piacnál jóval alacsonyabb itt a munkaerő-költség. Ennek ellenére meglepő lehet, hogy a Kia-gyárban több a robot, mint az ember. A technológia fejlődésével egyre kevésbé munkaerő-igényes a kocsigyártás, így lehet, hogy előbb-utóbb elveszíti ezt az előnyét Szlovákia...
Ennek ellenére még mindig gondot jelent, hogy nincs elég munkás. A Kia gyár jelenleg két műszakot üzemeltet, az elsőbe a közeli Zilinából szállítják busszal az alkalmazottakat, míg a másikba már 100 kilométerről kell a szállítást megoldani.
Szlovákia versenyelőnye a külföldi gyártók számára az ország szoros kötelékei az autóipar tekintetében a régió országaival. A Kia tervei szerint például motorokat küldenek majd a csehországi Hyundai gyárba.
A Szlovák autógyártás gerincét Pozsony adja a Volkswagen gyárra, tőle karnyújtásnyira, az 50 km-re fekvő Trnavában található a Peugeot gyár, s Zilinában a már előbb említett Kia. A világon Szlovákiában a legmagasabb az egy főre jutó autógyártás a világon, minden 1000 szlovákra közel 106 autó jut, ami az export harmadát teszi ki.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A csoda annak ellenére történt meg az országban, hogy viszonylag későn indult az autógyártókért folytatott versenyben. Az ország kilencvenes évekbeli gazdaságpolitikája hátráltatta őket, amely erő aztán a reformok révén megszűnt.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé