Elemzők szerint néhány hónap és viszonylag kis ráfordítás is elegendő volna ahhoz, hogy modern autópálya-ellenőrző rendszert lehessen kialakítani - olvasható a Napi Gazdaságban.
A hozzávetőlegesen 100-150 millió forint befektetést igénylő fejlesztéssel kiszűrhető volna, ha egy kamion motorkerékpár-matricával bliccel, de bírságot lehetne kiszabni a túlsúlyos gépjárművekre is.
Az M7-es autópálya Budapest-Székesfehérvár közötti szakaszán már a tavalyi évben olyan technológiát telepítettek, amely alkalmas a tengelysúly mérésére. A rendszer kamerákból, valamint az úttestbe épített érzékelőkből áll, s több mint 80 százalékos pontossággal képes mérni a jármű súlyát.
A jelenleg kiépített rendszer azonban még nem alkalmas a bírságolásra, vagy a szankcionálásra. A francia Sagem cég technológiája egyelőre csupán információkat gyűjt és összegez, ezeket az autópálya-üzemeltetéshez és -felújításhoz lehet használni.
Deme Pál, a Sagem projektmenedzsere szerint egy online rendszám-azonosító és matrica-ellenőrző rendszerrel összekapcsolva már lehetőség nyílna a túlsúlyos, vagy nem megfelelő matricával ellátott járművek bírságolására. A projektmenedzser szerint a rendszer fél év alatt kiegészíthető lenne az ellenőrzési funkciókkal is.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








