Szakértői vélemények szerint az ÁAK Zrt. által kezelt autópályákon előforduló halálesetek jelentős része nagy valószínűséggel elkerülhető lett volna a biztonsági öv használatával. Sajnálatos tény, hogy a 2007-ben eddig bekövetkezett 23 ütközéses és egyben halálos kimenetelű baleset alkalmával csak 11-nél viseltek biztonsági övet.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szakemberei folyamatosan elemzik a társaság kezelésében lévő autópálya-szakaszokon bekövetkező balesetek körülményeit és azok kiváltó okait. Az elmúlt évek során regisztrált pályaesemények értékelése alapján elmondható, hogy a közlekedésbiztonsági szakterületen leggyakrabban használt statisztikai mutatók alapján az útkategóriák közül az autópályák forgalombiztonsága a legkedvezőbb. A hazai autópályákon gyakorlatilag háromszor kisebb a baleseti kockázat, mint az országos közutakon, ugyanakkor az egyes balesetek átlagosan súlyosabbak, hiszen a forgalom átlagsebessége is lényegesen nagyobb.
Egy tavalyi vizsgálat kimutatta, hogy a 2004. II. féléve és 2006. I. féléve között történt halálos baleseteknél az elhunyt áldozatok mindössze 20%-a viselt biztonsági övet, ami elszomorítóan alacsony arány. A baleseti helyzet a 2007-es adatok előzetes elemzése alapján sem mutat javuló tendenciát: az év első kilenc hónapjában regisztrált 23 ütközéses és egyben halálos kimenetelű baleset közül csupán 11 alkalommal használtak biztonsági övet az áldozatok. A negatív statisztikák és az elmúlt időszakban bekövetkezett tragédiák ismét arra irányították a szakemberek figyelmét, hogy az eddigieknél is intenzívebben kell foglalkozni a probléma gyökerével.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. a biztonsági öv viselési arányának növeléséhez a figyelem felkeltésén és az erre irányuló kommunikációs kampányokon kívül más eszközzel nem rendelkezik, a nagyobb forgalombiztonság érdekében viszont annál többet tehet. A társaság ennek megfelelően aktívan közreműködik az autópályák melletti sebességmérők telepítésében, valamint nagy erőfeszítéseket tesz az úgynevezett megbocsátó környezet kialakítására a balesetveszélyesnek minősített szakaszokon. Ez utóbbi a passzív forgalombiztonsági intézkedések (erősebb szalagkorlátok, fakivágás, energiaelnyelők) alkalmazásával a már bekövetkezett balesetek kimenetelének súlyosságát hivatott csökkenteni. A társaság a jövőben is nagy hangsúlyt kíván fektetni ezekre az intézkedésekre, ezért 2008-as üzleti tervében mintegy 900 millió forintot különített el forgalombiztonsági beruházások végrehajtására.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Holland polgármesterek az antiszemitizmus ellen
- Magyar Péter: közelítjük a Fidesz népszerűségét
- Szijjártó Péter: Magyarország konzervatív és patrióta sziget egy szélsőségesen liberális tengerben
- Moszka: új kapcsolatok kellenek Európával, miután Oroszország legyőzte Ukrajnát
- Bíróság elé állítják a tanárára székkel támadó diákot
- München is behúzza a kéziféket: drasztikus sebességkorlátozás jön