Szakértői vélemények szerint az ÁAK Zrt. által kezelt autópályákon előforduló halálesetek jelentős része nagy valószínűséggel elkerülhető lett volna a biztonsági öv használatával. Sajnálatos tény, hogy a 2007-ben eddig bekövetkezett 23 ütközéses és egyben halálos kimenetelű baleset alkalmával csak 11-nél viseltek biztonsági övet.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szakemberei folyamatosan elemzik a társaság kezelésében lévő autópálya-szakaszokon bekövetkező balesetek körülményeit és azok kiváltó okait. Az elmúlt évek során regisztrált pályaesemények értékelése alapján elmondható, hogy a közlekedésbiztonsági szakterületen leggyakrabban használt statisztikai mutatók alapján az útkategóriák közül az autópályák forgalombiztonsága a legkedvezőbb. A hazai autópályákon gyakorlatilag háromszor kisebb a baleseti kockázat, mint az országos közutakon, ugyanakkor az egyes balesetek átlagosan súlyosabbak, hiszen a forgalom átlagsebessége is lényegesen nagyobb.
Egy tavalyi vizsgálat kimutatta, hogy a 2004. II. féléve és 2006. I. féléve között történt halálos baleseteknél az elhunyt áldozatok mindössze 20%-a viselt biztonsági övet, ami elszomorítóan alacsony arány. A baleseti helyzet a 2007-es adatok előzetes elemzése alapján sem mutat javuló tendenciát: az év első kilenc hónapjában regisztrált 23 ütközéses és egyben halálos kimenetelű baleset közül csupán 11 alkalommal használtak biztonsági övet az áldozatok. A negatív statisztikák és az elmúlt időszakban bekövetkezett tragédiák ismét arra irányították a szakemberek figyelmét, hogy az eddigieknél is intenzívebben kell foglalkozni a probléma gyökerével.
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. a biztonsági öv viselési arányának növeléséhez a figyelem felkeltésén és az erre irányuló kommunikációs kampányokon kívül más eszközzel nem rendelkezik, a nagyobb forgalombiztonság érdekében viszont annál többet tehet. A társaság ennek megfelelően aktívan közreműködik az autópályák melletti sebességmérők telepítésében, valamint nagy erőfeszítéseket tesz az úgynevezett megbocsátó környezet kialakítására a balesetveszélyesnek minősített szakaszokon. Ez utóbbi a passzív forgalombiztonsági intézkedések (erősebb szalagkorlátok, fakivágás, energiaelnyelők) alkalmazásával a már bekövetkezett balesetek kimenetelének súlyosságát hivatott csökkenteni. A társaság a jövőben is nagy hangsúlyt kíván fektetni ezekre az intézkedésekre, ezért 2008-as üzleti tervében mintegy 900 millió forintot különített el forgalombiztonsági beruházások végrehajtására.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








