A tíz évvel ezelőtt elkészített modellvizsgálatok szerint 1000 forintos belvárosi behajtási díj, valamint 500 forintos hídpénz bevezetésére volna szükség. Egyelőre még nem született bevezetéséről döntés, leghamarabb 2010-2012 körül lehet fizetős Budapest belvárosa - írja a Népszabadság.
A főváros 2006-ban fogadta el a levegőtisztaság-védelmi intézkedési programját, amely radikális intézkedéseket kíván bevezetni a légszennyezettség minél gyorsabb csökkentése érdekében. Budapest légszennyezettsége a legtöbb szennyező anyagot tekintve jónak mondható, azonban aggasztóan magas a szálló por koncentrációja.
Az útdíj bevezetésével nem csupán a légszennyezettség mértékén kívánnának javítani, egy másik cél lehetne a forgalmi terhelés csökkentése is. Jelenleg a fővárosban ezer lakosra 360 autó jut. Felmérések szerint a belvárosba dolgozni járók 67 százaléka a munkahelyéről közvetlenül hazatér autójával.
Az egy évtizeddel ezelőtt elkészített modellezés szerint az útdíj bevezetésével a belvárosba kiinduló, valamint a célforgalom összességében 4 százalékkal, a személygépkocsi-használat aránya pedig 40 százalékkal csökkenhetne.
Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója szerint a városháza maximális mértékben egyetért a belvárosra zúduló forgalom csökkentésével. Szerinte az útdíj csak az egyik lehetséges eszköz, ennek bevezetéséről még nincs döntés.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A városháza szerint a fizetőssé tétel elengedhetetlen minimumfeltétele az M0-s körgyűrű befejezése, a 4-es metró megépítése, valamint a Budapest Szíve program megvalósítása. Ez csak fokozatosan történhet meg, a reális bevezetési időszak 2010-2012 körülre tehető.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé