A tíz évvel ezelőtt elkészített modellvizsgálatok szerint 1000 forintos belvárosi behajtási díj, valamint 500 forintos hídpénz bevezetésére volna szükség. Egyelőre még nem született bevezetéséről döntés, leghamarabb 2010-2012 körül lehet fizetős Budapest belvárosa - írja a Népszabadság.
A főváros 2006-ban fogadta el a levegőtisztaság-védelmi intézkedési programját, amely radikális intézkedéseket kíván bevezetni a légszennyezettség minél gyorsabb csökkentése érdekében. Budapest légszennyezettsége a legtöbb szennyező anyagot tekintve jónak mondható, azonban aggasztóan magas a szálló por koncentrációja.
Az útdíj bevezetésével nem csupán a légszennyezettség mértékén kívánnának javítani, egy másik cél lehetne a forgalmi terhelés csökkentése is. Jelenleg a fővárosban ezer lakosra 360 autó jut. Felmérések szerint a belvárosba dolgozni járók 67 százaléka a munkahelyéről közvetlenül hazatér autójával.
Az egy évtizeddel ezelőtt elkészített modellezés szerint az útdíj bevezetésével a belvárosba kiinduló, valamint a célforgalom összességében 4 százalékkal, a személygépkocsi-használat aránya pedig 40 százalékkal csökkenhetne.
Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója szerint a városháza maximális mértékben egyetért a belvárosra zúduló forgalom csökkentésével. Szerinte az útdíj csak az egyik lehetséges eszköz, ennek bevezetéséről még nincs döntés.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A városháza szerint a fizetőssé tétel elengedhetetlen minimumfeltétele az M0-s körgyűrű befejezése, a 4-es metró megépítése, valamint a Budapest Szíve program megvalósítása. Ez csak fokozatosan történhet meg, a reális bevezetési időszak 2010-2012 körülre tehető.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


