Örömök és ürömök: középpontban a változás A regisztrációs adó körüli változtatások lázba hozták a hazai autósokat, akiket először megörvendeztettek az adófajta eltűnéséről szóló, majd elszomorítottak az ezzel ellentétes hírek. A jelenlegi állás szerint még mindig az adó vezet, a február 5-ei emelés után már 2:0-ra. A terhek növekedése semmiképpen nem jelent jó hírt sem a megszorító csomag egyéb elemei miatt egyébként is nehéz időszakot élő kereskedők és finanszírozók, sem az autót vásárolni szándékozók számára, akik csupán azzal vigasztalódhatnak, már ha a 1996 előtt gyártott autók behozatalának engedélyezése vigasznak számít, hogy az EURO I. jogosítvánnyal rendelkező személygépkocsik esetében feloldották a korlátozást.
A 2007-es év kellemes és kellemetlen meglepetéseket is tartogatott mind az itthoni autósok, mind a kormány számára. Míg előbbiek örülhettek a gépjármű-behozatali szabályok egyszerűsödésének, amely a kormány számára nem kis fejtörést okozott, addig a regisztrációs adó változásának végeredménye a büdzsét vastagítja. A következő néhány bekezdésben az egyre egyszerűsödő behozatali folyamatot és a fent említett adófajta emelésének a magyar autópiacra gyakorolt hatását vesszük górcső alá.
Változás a köbön: a rugók, amelyek a háttérben mozogtak
A behozatalai szabályok megváltozása egyértelműen annak köszönhető, hogy az Európai Bizottság többször kifogásolta, ítéletében elmarasztalta és hivatalosan is felszólította a magyar kormányt, hogy módosítsa a közösségi többi tagállamából érkező használtautó-importot hátrányos helyzetbe hozó jogszabályokat.
Egyrészt az EGT (EU27, Norvégia, Izland és Liechtenstein) tagállamaiból érkező használt gépjárművekre alkalmazott avultatási szabályokat és regisztrációs adót kellett a belföldi forgalomban érvényes joghoz igazítani. Másrészt fel kellett oldani az EURO I. bizonyítvánnyal rendelkező autókra vonatkozó tilalmat.
Vége a tilalomnak, de üröm van az örömben
2007. január elsejétől az EURO I. besorolású személygépkocsik is behozhatók Magyarországra. Ez azt jelenti, hogy ezek után a magyar hatóságok nem követelhetik meg a más tagállamból származó autók esetében az európai típusengedély (Certificate of Conformity, CoC) felmutatását, így az 1996. október 1. előtt forgalomba helyezett autóknak is zöld utat kell adnunk.
De a szakértők szerint sem rettegésre, sem örömujjongásra nincs okunk az intézkedés hallatán, mert az EURO I. kategóriában, mivel az ide tartozó gépkocsik kevéssé környezetbarátok, a hatóság 60 százalékkal magasabb regisztrációs adót vetett ki. Így továbbra sem kell a nyugatról érkező öregautó-áradattól tartanunk, főleg mivel az alacsony árkategória vásárlói még az itthoni adás-vételre vonatkozó áríratási költséget sem szeretnék vállalni és megoldják a problémát egy használatbavételi szerződéssel. (A helyzet egyáltalán nem olyan ijesztő, amilyennek a számok alapján látszik, de a sötét felhőket oszlató tényezőkről később számolunk be.)
Rövidül, de tekeredik a bürokrácia kígyója
A 2007. január elsejével életbe lépő szabályok között újabb jó hír is rejtőzik az autósok számára, a külföldről behozott autókat ugyanis ezután már nem kell műszaki vizsga elé állítani, az EGT tagállamaiban kiállított okmányok érvényességét a magyar hatóság elismeri, a járművek magyar rendszámmal való ellátása teljes körűen, jármű-konstrukciós korlátozás nélkül válik lehetővé.
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény valamint a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosítására kiadott 89/2006. (XII.26) számú rendelet 2007. január 1-jével lépett hatályba, ennek értelmében az érvényes műszaki engedéllyel rendelkező gépjárművet a hatóság egy szemlén ellenőrzi a forgalomba helyezés előtt, ahol megbizonyosodik az adatok hitelességéről és arról is, hogy a gépjármű megfelel-e az érvényben lévő környezetvédelmi és egyéb magyarországi előírásnak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ez az a pont, ahol az EURO I. kategóriába sorolt gépjárművek behozatalába beépítettek egy biztonsági kaput, ugyanis ha ezen a vizsgálaton elbuknak, akkor forgalomba helyezésük csak akkor lehetséges, ha a szükséges javítás után újra a hatóság elé állítják őket.
Mézesmadzag és nagy csalódás
A behozatal egyszerűsítése természetesen nem jelenti azt, hogy innentől kezdve a regisztrációs adón kívül nem kell egyéb költséggel számolnunk: a jármű forgalomba helyezési engedélye 22.800 forint és a hatósági szemléért is felszámolják az időszakos vizsgadíjat. Ennek összege azonban meg sem közelíti az eddigi körülbelül 65 ezer forintnyi többletterhet.-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








