Az év végén lezárult kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány során több mint háromszázezer autós döntött a biztosítóváltás mellett. (Fontos odafigyelni, hogy csak azok az új szerződések érvényesek, amelyeknek első díját január 31-ig befizetik!) Évről évre egyre határozottabban merül fel a kérdés: valóban szükség van-e arra, hogy az autósok csak az év egyetlen hónapjában mérlegelhessék, kívánnak-e biztosítót váltani? A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) úgy ítéli meg, hogy a kampányidőszak elhagyása a biztosítási piac minden szereplője számára előnyökkel jár.
A jelenlegi rendszerben a gépjármű-tulajdonosok minden év novemberében egy időben szembesülnek az új kgfb-tarifákkal. Mivel a váltásra kizárólag ebben az időszakban nyílik lehetőség, a biztosítók folyamatosan bővülő eszköztárral, egyre intenzívebb marketingmódszerekkel (kisebb-nagyobb ajándékok, a kedvezmények mind átláthatatlanabb köre stb.) igyekeznek e néhány hét alatt magukhoz csábítani az ügyfeleket. Mindez jelentősen növeli a kötelező biztosítások költségeit, valamint annak esélyét, hogy az autós nem a számára optimális módozatot választja ki magának, a korrigálásra pedig egy évet kell várnia.
Ha a kampány alkalmazására vonatkozó az európai gyakorlatot vizsgáljuk, igen változatos képet kapunk. Mind az Európai Unió régebbi államai, mind az újonnan csatlakozó országok közt találunk bőven példát és ellenpéldát is a kgfb-kampány alkalmazására. A környező országokat vizsgálva Csehországban és Szlovákiában az itthonihoz igen hasonló gyakorlattal szembesülünk. Ugyanakkor Ausztriában egész évben lehet kötelezőt váltani, és hasonló a helyzet a közelmúltban csatlakozott Romániában is.
A FBAMSZ elérkezettnek látja az időt, hogy immár konkrét lépések is történjenek annak érdekében, hogy a kötelező biztosítás kampányának - a biztosítási piac jelenlegi fejlettségi szintje mellett több hátránnyal, mint előnnyel járó - gyakorlata középtávon megszűnjön. "Szövetségünk a kgfb-kampány ügyében az idén aktívan kezdeményezi az egyeztetést a szakmai szervezetekkel." - jelentette ki Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke. "Örömmel tapasztaljuk, hogy ezt a törekvésünket a biztosítási piac egyre több meghatározó szereplője támogatja. Célunk, hogy még 2007-ben sor kerüljön azokra a jogalkotási lépésekre, amelyek meghatározzák az új rendszerre történő átmenet konkrét módját."

Máris árstopot jelentett be az Allianz: hajlottak Nagy Márton kérésére, jövő júniusig nincs áremelés
Tavaly év végi árain kínálja majd a biztosításait az Allianz, miután Nagy Márton belengette a biztosítói árstopot a napokban.

Most érkezett az NGM rendkívüli bejelentése: befagyasztják az árakat, napokon belül jöhet a rendelet
Újabb ársapkát helyezett kilátásba Nagy Márton, ugyanis nem látszik a megegyezés a biztosítókkal a lakásbiztosítások díjaival kapcsolatban.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


