5 °C Budapest
Portrait of happy man unpacking a package, taking out a new video game joystick he just received by express mail

Ki nem találnád, hogy mi a leggyorsabban növő ipar itthon! Rengeteg magyar pénze van benne

2025. március 12. 18:33

A Visa vezető digitális fizetési szolgáltató friss adatai szerint a Visa kártyabirtokosok videojátékokra fordított kiadásai 16,7 százalékkal nőttek Európa szerte 2024-ben az előző évhez képest. Ez 40 százalékkal magasabb növekedési ütemet jelez, mint a Visa kártyabirtokosok általános kiadásnövekedése. A magyar gamerek közel kétszer annyi fizetési tranzakciót hajtanak végre, mint a nem gamer Visa kártyabirtokosok.

A Visa adatai azt mutatják, hogy a gamingre fordított fogyasztói kiadások 2024-ben gyorsabban nőttek, mint az utazás, a divat, a színház, vagy moziba járás költései. A növekedés motorjai a gamer tartalomgyártók: tízből hét Z generációs játékos legalább hetente egyszer kapcsolatba lép gamer influenszerekkel. A magyar gamerek több mint kétszer annyi alkalommal használják Visa kártyájukat és közel kétszer annyit költenek, mint az átlagos Visa kártyabirtokosok. A Visa a digitális tartalomgyártókat kisvállalkozásokként ismeri el - így egyszerűen és biztonságosan fizethetnek és fogadhatnak fizetést.

Az európai szintű adatok azt mutatják, hogy a gamingre fordított költések az utazásra szántnál 60 százalékkal, a divatcikkek beszerzésénél 75 százalékkal, a színházba és moziba járásra költött összegeknél 85 százalékkal nagyobb mértékben nőttek, így a gaming az egyik leggyorsabban növekvő ágazat a kontinensen.

A Visa adatai alapján a gamerek több tranzakciót hajtanak végre és többet is költenek, mint az átlagos európai Visa kártyabirtokosok: a spanyolok költenek a legtöbbet videojátékokra, míg a magyarok hajtják végre a legtöbb ilyen tranzakciót átlagosan. A magyar gamerek több mint kétszer annyi alkalommal használják Visa kártyájukat és közel kétszer annyit költenek, mint az átlagos Visa kártyabirtokosok.

Sármay Bence a Visa Magyarországért felelős vezetője elmondta: „Az európai gamerek digitálisan képzettek és jelentős demográfiai csoportot képviselnek, a videojátékok pedig a kapcsolódás és a kreativitás fontos forrásaivá váltak, különösen a fiatalok körében. Ebben a folyamatban a gamer tartalomgyártók szerepe egyre fontosabb, és jelentős növekedési potenciál rejlik bennük. A gamer ipar fejlődésével párhuzamosan továbbra is célunk, hogy képessé tegyük tartalomgyártókat arra, hogy bizalmat építsenek közösségeikben.”

Európa játéktartalom gyártó gazdasága növekszik

A Visa friss kutatása rávilágít arra, hogy a tartalomkészítők egyre nagyobb szerepet játszanak a játékokhoz kapcsolódó vásárlások során: a gamerek több mint negyede (28%) mondta, hogy a tartalomkészítők fontosak a vásárlási döntéseikben. A Visa adatai szerint több mint felük (53%) legalább hetente egyszer kapcsolatba lép gamer influenszerekkel, és ez tízből hétre (70%) ugrik a 18-24 éves játékosok körében.

Ahogy nő a játékokhoz köthető szórakoztató tartalmak iránti kereslet, úgy nő a kínálat is - a Visa felmérése alapján tízből három játékos (30%) vagy streamel (11%), vagy a játékokkal kapcsolatos tartalmakat oszt meg a közösségi médiában (19%). A tartalomkészítők közül minden ötödik (21%) tartja magát „gamer tartalomgyártónak”, míg több mint felük (52%) fontolgatja, hogy a jövőben azzá válik. Az adatok szerint tízből kilenc gamer (91%) úgy véli, hogy a videojátékokkal foglalkozó influenszer karrierút vonzóbbá vált az elmúlt három évben.

A tartalmat is készítő gamerek közül:

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

  • ötből kettő (41%) bevételt is termel belőle, és további 56% szeretne bevételt realizálni,
  • a tartalmaik streamingje (41%), az előfizetések (40%) és a fogyasztói vásárlások (38%) a leggyakoribb bevételi forrásaik,
  • a tartalomkészítésből bevételt szerzők közül tízből hárman (30%) havonta több mint 1000 fontot kapnak érte, és szinte mindenki (96%) úgy gondolja, hogy bevételei jelentősen növekedni fognak a következő évben.

Annak ellenére, hogy a feltörekvő játékgazdaság a növekedés bíztató jeleit mutatja, a tartalomkészítők jelentős kihívásokkal néznek szembe, amikor a rajongótáboruktól pénzt akarnak keresni. A tartalomkészítésből bevételre szert tevők számára a legnagyobb kihívások közé tartozik a közönségük növelése (34%), az olyan technikai szempontok, mint a fizetések elfogadásának módja (35%) és a platformok szabályainak megértése (34%). A tartalmat készítők, de abból bevételt még nem termelők számára az alábbi öt dolog jelenti a legnagyobb kihívást:

  • a közönség megtartása és növelése (46%)
  • szponzorációk és márkakapcsolatok biztosítása (35%)
  • megnyerő tartalom létrehozása és a kreatív stressz kezelése (34%)
  • a technikai kérdések kezelése (34%)
  • elég pénzt keresni folyamatosan (34%).

A Visa kisvállalkozásokként ismeri el a tartalomgyártókat, és elkötelezett amellett, hogy segítse őket a kifizetések gyors megvalósulásában. Az alkotók már könnyen és biztonságosan fizethetnek és fogadhatnak fizetéseket a Visa azon pénzügyi eszközei, forrásai és termékei révén, amelyek világszerte a kisvállalkozások rendelkezésére állnak.

A gamerekben rejlő lehetőségek támogatása

A Visa kutatása szerint a játék ágazat nemcsak a gazdaság fellendítésében jut szerephez, hanem a gamerek készségeit is fejleszti. A játékosok négyötöde (81%) úgy véli, hogy a játék, valamint az e-sportok nézése és az abban való részvétel javítja a problémamegoldó képességüket és gyorsítja a gondolkodásukat.

Hasonlóan vélekednek a játéktartalmak készítői is, akik közül sokan úgy érzik, hogy a játék javítja készségeiket a webdesign, a fejlesztés és egyéb digitális területeken (71%).

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
A kommentkezelési szabályzatot itt találod.
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 11. csütörtök
Árpád
50. hét
December 11.
Nemzetközi hegynap
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?