Januártól három mobilszolgáltatónál elérhető lesz a kiskorú felhasználókra tekintettel nyújtott biztonságos mobilinternet.
A 4iG Űr és Védelmi Zrt. (4iG S&D) nem kötelező érvényű szándéknyilatkozatot írt alá a houstoni székhelyű Axiom Space, Inc. vállalattal, amelynek célja a közös űripari együttműködési lehetőségek feltárása és fejlesztése, amely kiterjed a föld körüli adatközpont-szolgáltatásokat (ODC) területére - közölte a 4iG hétfőn az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a felek közös munkacsoportot hoznak létre, melynek feladata a fejlesztési területek vizsgálata lesz a vállalatok közötti szinergiák mentén. A houstoni székhelyű űrinfrastruktúra-fejlesztő Axiom Space vezető szerepet tölt be a kereskedelmi célú űrrepülés és az űrinfrastruktúra-fejlesztés területén. A társaság a világ első kereskedelmi célú űrállomását építi.
Az amerikai űripari vállalat mikrogravitációs kutatásokhoz biztosít megoldásokat, különös tekintettel az űrbéli adathálózatokra, adattárolásra és feldolgozásra. A magyar űrhajós program, a HUNOR szintén az Axiom Space partnere - ismertették. A 4iG S&D a 4iG Csoport űripari és védelmi ipari érdekeltségeit összefogó önálló holdingvállalat, melynek célja a globális piacra lépés többek között a műholdfejlesztés, -gyártás, - üzemeltetés, műholdas szolgáltatás, a dróngyártás, a drónvédelem, valamint a védelmi ipari, digitalizációs szolgáltatások területén.
A 4iG S&D HUSAT Programjának - Közép-Kelet Európa első magánkezdeményezésben megvalósuló műholdprogramja - célkitűzése egy geostacionárius és összesen nyolc, alacsony földkörüli pályán keringő földmegfigyelési műholdból álló konstellációt pályára állítása 2032-ig - írták. A 4iG Csoport rekord árbevétellel zárta 2024 első kilenc hónapját. Az IFRS szerinti nettó konszolidált árbevétel 20,54 százalékkal 507,8 milliárd forintra emelkedett, az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 15,11 százalékkal 169,8 milliárd forintra nőtt. A 4iG a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) prémium kategóriás kibocsátója, részvényei pénteken 1430 forinton zártak, árfolyama az utóbbi egy évben 720 és 1460 forint között változott.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








