Az ALDI Magyarország saját karácsonyi vásárt nyit Budapest belvárosában, hogy az ünnepi készülődés hangulatát valóban mindenki számára elérhetővé tegye.
Az önmagunkra fordított idő és figyelem egyre nagyobb jelentőséggel bír a mindennapok során. De vajon tényleg beépült a napi rutinunkba, vagy inkább egy elérhetetlen ideál? Egy friss kutatás ezekre a kérdésekre kereste a választ: az eredmények szerint a magyarok 32 százaléka számára az énidő elengedhetetlen része a napnak. A fiatalabb generáció (16-29 évesek) 36 százaléka aktívan foglalkozik önmagával, míg a 40-49 éves korosztályban ez az arány mindössze 26 százalék.
Ahogyan a legtöbb trend esetében, a szépségápolás fő információforrása is a közösségi média: a magyarok 27 százaléka az Instagramon, a YouTube-on vagy a TikTokon keres információt az újdonságokról. A fiatalok körében ez az arány még magasabb, 42 százalék - derült ki a Media Markt kutatásából.
Nem meglepő egy olyan világban, ahol a beauty influenszerek egyetlen posztja is képes iparágakat fellendíteni. Sokan azonban szkeptikusak: a megkérdezettek 22 százaléka inkább barátai és ismerősei ajánlásaira hagyatkozik, míg 19 százalék a reklámokat figyeli. A válaszadók 28 százaléka pedig egyáltalán nem foglalkozik a szépségápolással.
Énidő és a mindennapok – hogyan egyeztetjük össze?
Az otthoni szépségápolás és az öngondoskodás egyre inkább beépül a hétköznapokba, részben a modern eszközöknek köszönhetően. A kutatás szerint a válaszadók 25 százaléka napi szinten használ valamilyen szépségápolási eszközt, míg 37 százalékuk legalább hetente előveszi a hajformázóját, arctisztítóját vagy éppen LED-fényterápiás készülékét.
Mire figyelünk vásárláskor?
A vásárlók többsége (58%) számára a minőség az egyik legfontosabb szempont, bár nem feltétlenül a prémium kategóriát keresik. Mindössze 15 százalék ragaszkodik kizárólag a legjobb minőségű termékekhez. Az ár továbbra is döntő tényező: 32 százalék ezt tartja a legfontosabbnak, míg 29 százalék a termék funkciói alapján választ. A márka ismertsége viszont csak 9 százalékot nyom a latban. Az akciók és kedvezmények is fontos szerepet játszanak: a válaszadók 14 százaléka kifejezetten ezek alapján dönt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Mennyit költünk magunkra?
A tudatos vásárlás és a költséghatékonyság egyre inkább előtérbe kerül. A kutatás szerint 28 százalék jelentősen visszafogta az önmagára fordított kiadásait, míg csupán 3 százalék növelte ezt a büdzsét. Az idősebb generációknál a spórolás még hangsúlyosabb: a 60-69 évesek 40 százaléka csökkentette ezen a területen a kiadásait.
"A kutatás szerint az emberek 58 százaléka aktívan foglalkozik szépségápolási eszközök vásárlásával, azaz vagy most vett, vagy tervezi, hogy vásárol egyet. Ez jól mutatja, hogy a technológiai innováció és az öngondoskodás iránti igény tovább erősíti ezt a piacot. Emellett a trendek is jelentős szerepet játszanak a vásárlói döntésekben" – tette hozzá a MediaMarkt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








