10 °C Budapest
a nő a laptopot választja

Rengeteg magyar elsőként itt fogta vissza a költéseit: ezzel takarítanak meg most sokat

2025. február 6. 17:05

Az önmagunkra fordított idő és figyelem egyre nagyobb jelentőséggel bír a mindennapok során. De vajon tényleg beépült a napi rutinunkba, vagy inkább egy elérhetetlen ideál? Egy friss kutatás ezekre a kérdésekre kereste a választ: az eredmények szerint a magyarok 32 százaléka számára az énidő elengedhetetlen része a napnak. A fiatalabb generáció (16-29 évesek) 36 százaléka aktívan foglalkozik önmagával, míg a 40-49 éves korosztályban ez az arány mindössze 26 százalék.

Ahogyan a legtöbb trend esetében, a szépségápolás fő információforrása is a közösségi média: a magyarok 27 százaléka az Instagramon, a YouTube-on vagy a TikTokon keres információt az újdonságokról. A fiatalok körében ez az arány még magasabb, 42 százalék - derült ki a Media Markt kutatásából.

Nem meglepő egy olyan világban, ahol a beauty influenszerek egyetlen posztja is képes iparágakat fellendíteni. Sokan azonban szkeptikusak: a megkérdezettek 22 százaléka inkább barátai és ismerősei ajánlásaira hagyatkozik, míg 19 százalék a reklámokat figyeli. A válaszadók 28 százaléka pedig egyáltalán nem foglalkozik a szépségápolással.

Énidő és a mindennapok – hogyan egyeztetjük össze?

Az otthoni szépségápolás és az öngondoskodás egyre inkább beépül a hétköznapokba, részben a modern eszközöknek köszönhetően. A kutatás szerint a válaszadók 25 százaléka napi szinten használ valamilyen szépségápolási eszközt, míg 37 százalékuk legalább hetente előveszi a hajformázóját, arctisztítóját vagy éppen LED-fényterápiás készülékét.

Mire figyelünk vásárláskor?

A vásárlók többsége (58%) számára a minőség az egyik legfontosabb szempont, bár nem feltétlenül a prémium kategóriát keresik. Mindössze 15 százalék ragaszkodik kizárólag a legjobb minőségű termékekhez. Az ár továbbra is döntő tényező: 32 százalék ezt tartja a legfontosabbnak, míg 29 százalék a termék funkciói alapján választ. A márka ismertsége viszont csak 9 százalékot nyom a latban. Az akciók és kedvezmények is fontos szerepet játszanak: a válaszadók 14 százaléka kifejezetten ezek alapján dönt.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 616 989 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el,  havi 141 676 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Mennyit költünk magunkra?

A tudatos vásárlás és a költséghatékonyság egyre inkább előtérbe kerül. A kutatás szerint 28 százalék jelentősen visszafogta az önmagára fordított kiadásait, míg csupán 3 százalék növelte ezt a büdzsét. Az idősebb generációknál a spórolás még hangsúlyosabb: a 60-69 évesek 40 százaléka csökkentette ezen a területen a kiadásait.

"A kutatás szerint az emberek 58 százaléka aktívan foglalkozik szépségápolási eszközök vásárlásával, azaz vagy most vett, vagy tervezi, hogy vásárol egyet. Ez jól mutatja, hogy a technológiai innováció és az öngondoskodás iránti igény tovább erősíti ezt a piacot. Emellett a trendek is jelentős szerepet játszanak a vásárlói döntésekben" – tette hozzá a MediaMarkt.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. március 16. vasárnap
Henrietta
11. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33