A technológiának vannak korlátai: elsősorban közeli jelenetekre optimalizálták, ezért az eredeti nézőponttól távolodva fokozatosan romlik a képminőség.
A Samsung legfrissebb kutatása rámutat, hogy az európaiaknak csak töredéke érzi magát biztosnak abban, hogy képes használni az AI-t a mindennapokban. A tíz európai országban, több mint 11 000 résztvevő megkérdezésével végzett felmérés szerint a válaszadók több mint fele szeretné, ha az AI egyszerűsítené az életét (53%), fokozná a szórakozási lehetőségeket és javítaná az életminőséget: a takarítás és az időmegtakarítás a prioritások közé tartozik. A válaszadók 42 százaléka örülne, ha az AI segítené az intelligens otthoni eszközök hatékony összekapcsolódását.
A nagyszabású kutatás során a megkérdezettek 90 százaléka állította, hogy valamennyire érti a mesterséges intelligencia működését, azonban csupán 15 százalékuk van tisztában azzal, hogyan hasznosíthatja ezeket az előnyöket a mindennapi életében. Arra a kérdésre, mennyire értik a technológiát, a lengyelországi válaszadók jórészt azt jelezték vissza, hogy értik (23%), a megkérdezett piacok közül a legkevésbé magabiztosnak az Egyesült Királyságban élők gondolják magukat (11%), amely rávilágít arra, hogy a kulturális és edukációs hatások is befolyásolhatják az AI-hoz való hozzáállást.
Ahogy a mesterséges intelligencia egyre inkább meghatározóvá válik életünk minden területén, a szórakozással kapcsolatos döntéseinket irányító algoritmusoktól egészen az otthoni szükségleteinkre figyelmeztető intelligens eszközökig, az európaiak több mint fele (53%) szeretné, ha a technológia megkönnyítené az életét. A fizikai munkák – köztük a takarítás – mellett a háztartási számlák kezelésében nyújtott segítség (21%) is vágyott cél az AI alkalmazása kapcsán.
A remény azonban még nem párosul lelkesedéssel – a válaszadók csupán egyharmada (38%) várja kíváncsian a mesterséges intelligencia elterjedésével kapcsolatos fejleményeket.
Dr. Chris Brauer, a Goldsmiths University of London innovációs igazgatója és a Symmetry innovációs igazgatója így nyilatkozott: „A mesterséges intelligencia igazi ígérete abban rejlik, miként alakíthatja át a rutinjainkat, hogyan adhat hozzá kedvenc tevékenységeinkhez anélkül, hogy dominálná őket. Ahogy az AI egyre inkább beépül az eszközeinkbe, valódi értékét a szerint ítélhetjük majd meg, milyen mértékben egyszerűsítheti le a feladatinkat, javíthatja az életminőségünket és teheti gördülékenyebbé a mindennapi interakcióinkat anélkül, hogy bonyodalmat okozna.”
Az AI otthon
A felmérés szerint az európaiaknak a csatlakoztathatóság fontos jelentőséggel bír: a válaszadók 42%-a nyilatkozott úgy, hogy szeretné, ha a mesterséges intelligencia nagyobb mértékben összekapcsolná otthoni eszközeiket. Ráadásul ugyanennyien (42%) adták azt a visszajelzést, hogy szerintük az AI jobbá teszi majd az életüket az otthonukban, míg majdnem egynegyedük (24%) szerint az intelligens otthoni irányítás a leginkább vágyott AI funkció.
- Takarításban és porszívózásban kérnék leggyakrabban a válaszadók a mesterséges intelligencia segítségét: 33% érdeklődést mutat olyan AI-alapú megoldások iránt, amelyek képesek ezeket a tevékenységeket elvégezni helyettük.
- Emellett 28% érdeklődik olyan mesterséges intelligencia iránt, amely segíthet a konyhai eszközök tisztításában, míg 25% a mosogatásban szeretne segítséget kapni.
- A válaszadók 23 százaléka érdekelt az olyan AI funkciókban, amelyek segíthetnek az ételek összeállításában és az élelmiszerlisták kezelésében.
A biztonság kiemelt tényező az AI mindennapi használatában. A bizalom kiépítése érdekében a válaszadók 37 százaléka a rendszeres biztonsági frissítéseket nevezte meg alapvető fontosságúnak, 34 százalékuk a folyamatos aktív fenyegetésfigyelést értékelte, 27 százalékuk pedig a teljes körű biztonsági védelmet jelölte meg a legfontosabb AI funkcióként, ha a jövőben a mesterséges intelligenciát a mindennapi életük szerves részévé tennék. Ezek a visszajelzések alátámasztják, hogy olyan AI-technológiákra van igény, amelyek nem csupán forradalmiak, de biztonságosak is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
AI, avagy kikapcsolódási lehetőségek, új szintre emelve
Az európaiak mintegy kétharmada (66%) szeretne több időt szánni hobbijára, kedvenc időtöltésére, 37 százalék úgy véli, hogy az AI segíthet nekik abban, hogy fontossági sorrendet állítsanak fel kedvenc szabadidős tevékenységeik között, 41 százalékuk pedig arra számít, hogy az AI kiszélesítheti a kreatív lehetőségeiket.
A felhasználók szeretnék, ha a kedvelt tevékenységeikhez, például az utazáshoz, a játékokhoz és a tévénézéshez kapcsolódó élményeiket tovább fokozhatnák. Ezt tükrözik a felmérés eredményei is, amelyekből kiderül, hogy a leginkább vágyott AI funkciók közé tartoznak a valós idejű fordítás (23%) és a képminőséget optimalizáló AI módok (27%), valamint a háttérzajok felismerése és a hangminőség beállítása (27%), a még magával ragadóbb megtekintési élmény érdekében.
A személyre szabhatóság szintén kulcsfontosságú trend, különösen az egészség és a jóllét területén: a felmérésben résztvevők fele (50%) a megelőzné a betegségeket ahelyett, hogy a kezelésre várna. A válaszadók 32 százaléka személyre szabott étrendtervek, 24 százaléka testmozgási rutinok kialakításához, 34 százaléka pedig az egyéni egészségügyi adatokon alapuló életmódbeli változtatásokhoz használná a mesterséges intelligenciát. Hasonló arányban (31%) szeretnék alvási szokásaik nyomon követésére és javítására alkalmazni a technológiát.
Az AI iránti növekvő érdeklődés ellenére azonban továbbra is szkeptikusak azok, akik jelenleg nem használják: és nekik csak 17 százalékuk válaszolta azt, hogy alkalmazná a mesterséges intelligenciával működő egészségügyi aktivitásmérőket a mindennapokban. Továbbá, annak ellenére, hogy a mesterséges intelligencia a televízió kép- és hangminőségének optimalizálására törekszik, a válaszadók 28 százaléka azt jelezte vissza, hogy nem érdeklik őket az otthoni szórakozással kapcsolatos AI funkciók. Ez a hozzáállás vélhetően azt tükrözi, hogy hiányosak lehetnek az ismereteik a potenciális lehetőségeket illetően.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








