Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Az eredetire nagyon hasonlító, teljesen hihetőnek tűnő számlaértesítőket küldözgetnek ki csalók az MVM nevében. Ha valaki a befizetőoldalra kattint, akkor önként átadja adatait a bűnözőknek.
Úgy tűnik, az ünnepek előtt újabb hullámban támadnak az adathalászok, akik az MVM nevében küldenek hamis energiaszámlákat a gyanútlan magyar ügyfeleknek. Most a Telex olvasója kapott egy az MVM-es levélhez megtévesztően hasonló, befizetetlen gázszámláról szóló értesítőt, ami természetesen hamis volt. Mint az érintett elmondta, majdnem bedőlt a csalásnak, bár fizetni nem akart, de a jelszavát ellophatták volna.
A közműszolgáltatókról van egy ilyen kép a fejemben, hogy bénák online, és ezért simán elhittem, hogy fizettek valami hírlevélküldő szolgáltatásnak, és ezért nem az ő címükről jött a levél. Persze gyanús volt, de nem annyira egyértelműen, mint amikor pl. hibás szövegek vannak
- magyarázta. Ugyanis a mostani csalás annyiban különbözik a már megszokott adathalász üzenetektől, hogy nincsenek benne magyartalan mondatok (általában fordítóprogramokkal készítik ezeket a csalók, így a helyesírás nem szokott tökéletes lenni). A most terjedő hamis értesítő egy az egyben lemásolta az MVM arculati elemeit, megfogalmazása hivatalos, teljesen hihető, hogy a szolgáltató küldte. Azonban, ha valaki az abban szereplő linkre kattint, akkor egy az MVM-éhez szintén hasonlító oldalra jut, ahol az adatokat megadva látszólag számlafizetés történik. De valójában az áldozat önként adja át az adatait a bűnözőknek.
Az MVM adathalász-kisokosa szerint a csalás legárulkodóbb jelei a következők:
- A számla összege eltér attól, mint amennyit az ügyfél általában fizetni szokott, és esetleg nem is olyan időpontban érkezik, amikor a számlaértesítők szoktak.
- A számlaértesítőben található direkt fizetési hivatkozás nem az MVM oldalára visz. Ennek kiderítéséhez nem is kell kattintani, elég a kurzort a hivatkozás fölé vinni, ilyenkor a böngésző már előre megjeleníti, hogy a hivatkozás milyen oldalra fog vinni. Az MVM valódi számlaértesítőiben a „Befizetem bankkártyával” szöveg olvasható, az ehhez tartozó hivatkozás pedig mindig https://mvmnext.hu/foldgaz... kezdetű linkre visz. A „Tovább a számláimhoz” felirat pedig az online ügyfélszolgálatra vezet, aminek címe https://onlineugyintezes.mvmnext.hu. Ha ezektől eltérő linkszövegek jelennek meg, adathalász kísérlettel van dolgunk.
- Az MVM az e-számlaként küldött gázszámlát minden esetben .pdf formátumú mellékletként csatolja a számlaértesítő levélhez. Ennek hiánya gyanúra ad okot.
- A valódi gázszámlák feladója az MVM Next online ügyfélszolgálat, a feladó emailcíme pedig ugyfelszolgalat@online.mvmnext.hu. Ha ezek nem egyeznek, vélhetően adathalászok küldték a levelet.
- Az MVM ügyfélszolgálati honlapja sosem kér bankkártyaadatokat, azokat minden esetben egy biztonságos banki felületre történt átirányítást követően kell csak beírni.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








