A keleti szlovák-magyar határrégió az elmúlt évtizedekben jelentős átalakuláson ment keresztül.
Új fejlődési szakaszba lépett az internet-hozzáférési szolgáltatások piaca: már nem a sebesség a meghatározó tényező egy ajánlatnál, hanem a megbízhatóság. A Deloitte 2022-es szélessávú internethasználat fogyasztói felmérése arra kereste a választ, hogy mi alapján döntenek a fogyasztók.
A Deloitte 2022-es Broadband Consumer Survey fogyasztói felmérés magyar részében több mint 2 000 fogyasztó vett részt. A tanulmányban a magyar piacra vonatkozó adatok a 18-65 év közötti fogyasztók országos reprezentatív mintáján alapulnak. Magyarország mellett Csehország, Lengyelország, Németország fogyasztói piacát vizsgálta a Deloitte.
A COVID-19 világjárvány alatt a szélessávú, stabil internetkapcsolathoz való hozzáférés határozta meg a munkavégzésben és a távoktatásban való részvétel lehetőségét. Ez volt az a fordulópont, amikor a kommunikáció biztonsága és a kapcsolat minősége elsődleges szemponttá vált a fogyasztók nagy részének
– mondta Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója. Ezt a tendenciát több, különböző adat is alátámasztja: a válaszadók több mint fele kész többet fizetni az internet-hozzáférésért a magasabb minőség érdekében, és minden ötödik fogyasztó hajlandó fizetni egy alternatív csatornáért az elsődleges kapcsolat esetleges meghibásodása esetén. Ezzel együtt ötből négy fogyasztó tapasztalt valamilyen problémát internetelérésével. Annak ellenére, hogy a válaszadók kevesebb mint kétharmada elégedett csak jelenlegi internetszolgáltatójával, a többi vizsgált piaccal összehasonlítva meglepően kevesen készek szolgáltatót váltani.
Magyarországon vannak még olyan földrajzi területek, ahol az alapvető paraméterekkel rendelkező szélessávú hálózat kialakítása szükséges, ez az arány azonban elenyésző: minden negyedik fogyasztó minimum 50 Mbit/s átviteli sebességgel rendelkezik. Mindazonáltal, a válaszadók közel kétharmada az 500 Mbit/s sebesség feletti kapcsolatokat jelölte meg optimálisnak, az 1 Gbit/s -os internet pedig valódi értéket jelent a felhasználók számára. Ennek megfelelően a modern optikai üvegszálas hálózat már a második legnépszerűbb technológiának számít hazánkban; a legtöbb válaszadónak nem okoznak kellemetlenséget a kiépítésével járó munkálatok sem.
Néhány kulcs adat a felmérésből:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- A többi vizsgált piaccal összehasonlítva hazánkban a legnagyobb az 1 Gbit/s sebességet elérő fogyasztók aránya.
- Az internetkapcsolat megbízhatósága és stabilitása kulcsfontosságú a válaszadók 94%-ának, akik egyre inkább hajlandóak többet fizetni az internet-hozzáférésért, ha ez a kapcsolat jobb minőségét eredményezi.
- A válaszadók közel 57%-a nyilatkozott úgy, hogy hajlandó magasabb díjat fizetni a jobb minőségű internetkapcsolatért, a válaszadók 20%-a pedig hajlandó fizetni az elsődleges internet meghibásodása esetén egy automatikusan elérhető tartalék szolgáltatásért.
A fogyasztói attitűd megváltozása a távközlési szolgáltatók számára azt jelenti, hogy újra kell gondolniuk a kínálatot, árpolitikát és beruházási terveket a kapcsolat minősége és a felhasználói élmény növelése érdekében. A jelenleg megfigyelhető piaci változások sok fogyasztó számára lehetőséget jelenthetnek egy megbízhatóbb és stabilabb kapcsolat megszerzésére, valamint a távközlési szolgáltatások tudatosabb megválasztására
– tette hozzá Gercsák Csilla, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.








