A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
A tanösvények látogatottsága és fenntartása kiemelt jelentőségű a magyarországi nemzeti parkok számára. Az alábbiakban három nemzeti park, a Fertő-Hanság, az Aggteleki, és a Bakonyerdő Zrt. gyakorlatát ismertetjük e témában. Bemutatjuk, hogyan kezelik a látogatottságot, a környezeti károkat és a fenntartási kihívásokat.
A Fertő-Hanság Nemzeti Park Igazgatósága rendszeresen gyűjt adatokat a tanösvények látogatottságáról, amelyek elérhetők az éves jelentésekben és a látogatóközpontokban. A környezeti károk minimalizálása érdekében jól karbantartott útvonalakat és figyelmeztető táblákat biztosítanak, valamint szigorúbb ellenőrzéseket és járőrözést folytatnak a vandalizmus ellen. Oktató programokkal igyekeznek növelni a környezetvédelem iránti tudatosságot. A látogatói élmény javítása érdekében új információs táblákat és interaktív elemeket helyeznek ki, fejlesztik a meglévő infrastruktúrát, és rendszeresen szerveznek vezetett túrákat - írja a HelloVidék.
Az Aggteleki Nemzeti Park Igazgatósága több tanösvény látogatottságát méri, és néhány esetben pontos adatokkal rendelkeznek, mint például a Bokorlabirintus és a Bódva-völgyi tanösvény esetében. 2023-ban a Bokorlabirintus ösvényt 425 fő, a Bódva-völgyi tanösvényt 850 fő látogatta meg, míg a Kincskereső ösvényen 1024 főt regisztráltak. Az ösvények táblarendszerét és útvonalait folyamatosan karbantartják, igyekeznek interaktív elemeket beépíteni, hogy növeljék az élményt és az információk hatékonyabb átadását.
A Bakonyerdő Zrt. kilenc tanösvényt üzemeltet, és hamarosan újabb két szívbarát kardioösvényt hoznak létre. A látogatottsági adatok becslésére látogatószámlálókat és terepi megfigyeléseket használnak. A Cuha-völgyben például 2023 május első hétvégéjén közel 1500 kirándulót számláltak. A pandémia idején növekedett természetjárási kedv továbbra is megmaradt. A természetjárók figyelmét kihelyezett táblákkal hívják fel az erdőjárás szabályaira, és a tanösvények karbantartása mellett interaktív elemekkel gazdagítják az élményt. Kutyás kirándulók is gyakoriak, és a kijelölt ösvényeken póráz használata kötelező.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








