A műanyag-újrahasznosítás Európában soha nem látott válságba sodródott: üzemek zárnak be, beruházások tűnnek el, a kontinens pedig egyre kiszolgáltatottabbá válik.
A repohár visszaváltásával kapcsolatos visszásságok piaci önszabályozó megoldását, vagyis a rendszer racionális, egységes és valóban fenntartható átalakítását van szükség több szervezet szernt. A javaslat fontos része, hogy a repoharat választó vendégek visszakapják annak ellenértékét.
A fenntarthatósági szempontok mellett fontos céljuk, hogy egyetlen vendéglátóhely se kötelezhesse a repoharat választó vendéget a pohár megvásárlására, ezért kezdeményezik pénzért való visszaváltást elősegítő egységes gyakorlat kialakítását. Véleményük szerint a repoharak begyűjtését, visszaváltását vagy az új poharak kiváltását inkább egy vendéglátóhelytől független, egységes tokenrendszerrel vagy közös applikációval kellene megoldani – hívja fel a figyelmet a BKIK és a Zöld Követ Egyesület a repohár visszaváltásának visszásságaira közös közleményében.
Egy hatékony, fenntartható és igazságos, önszabályozáson alapuló rendszer, végül pedig ennek megfelelő szabályozás is születhessen. A budapesti kamara és a fenntartható megoldásokat támogató Zöld Követ Egyesület vállalják, hogy koordinálják az egyeztetéseket, valamint biztosítják az azokhoz szükséges infrastruktúrát is. A repohár több mint egy évtizeddel ezelőtti bevezetése az egyik legnépszerűbb zöld újítás volt az egyszer használatos műanyagok visszaszorításának területén. A repohár, vagyis az újratölthető, visszaváltható poharak széles körben való felhasználása jelentős mértékben csökkentheti a környezetszennyezést.
Ugyanakkor a repohár visszaváltásának feltételei számos vendéglátó- és szórakozóhelyeken olyan körülményeket teremtenek, melyek már nem teljesítik a megoldás eredeti céljait. A jelenlegi token-rendszeren alapuló visszaváltás ugyanis nem ügyel arra, hogy a repoharak a vásárlás helyétől függetlenül egyéb, szintén repoharat kínáló vendéglátóhelyeken is visszaválthatóak legyenek, így a repohár sokszor a vendégeknél marad vagy a kapott tokent már nem lehet ismét pohárra váltani. Ez alkalmanként több száz forint extra kiadást is jelenthet, miközben a vendég nem szeretne a fogyasztásán felül poharat is vásárolni. A jelenlegi gyakorlat emellett az eredeti környezetvédelmi céloknak sem felel meg.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








