20 °C Budapest
MUNICH, GERMANY - MAY 9, 2017 : A view of the Allianz Arena football stadium in Munich, Germany. The Allianz Arena is home football stadium for FC Bayern Munich.

Ők már most óriásit kaszáltak a szombati BL-döntőn: mit tudhatnak, amit más nem?

2025. május 29. 12:04

Egy friss elemzés szerint jelentősen profitálnak München helyi vállalkozásai és vendéglátóipara a városba érkező futballrajongók költéseiből.

München és az Allianz Arena a 2025. május 31-i UEFA Bajnokok Ligája döntőre készül, amely – a korábbi rendező városok tapasztalatai alapján – jelentős gazdasági fellendülést hozhat a helyi vendéglátóipar és vállalkozások számára – mutat rá a Mastercard Economics Institute legfrissebb elemzése.

A Mastercard 20 országban, 15 ezer válaszadó részvételével készített fogyasztói kutatása szerint az európaiak 70%-a tervez valamilyen bakancslistás élményt megvalósítani 2025-ben, és ezek közül kiemelkedően népszerűek a nagy sportesemények.

A kereslet látványosan növekszik: az európaiak 58%-a jelezte, hogy idén részt vesz legalább egy sporteseményen, ez 152%-os növekedés 2024-hez képest. A válaszadók 40%-a 101 és 1000 euró közötti összeget szán erre a célra.

A Mastercard Economics Institute adatai alátámasztják, hogy a nagy sportesemények jellemzően komoly gazdasági lendületet adnak a rendező városok vendéglátóiparának:

  • 2024-es Bajnokok Ligája döntő, London: A stadion 3 km-es körzetében található éttermek és bárok bevétele 7,4%-kal nőtt az átlagoshoz képest, míg a külföldről érkező látogatók költése 67-szeresére nőtt egy tipikus hétvégéhez viszonyítva.
  • UEFA Euro 2024 döntő, Berlin: Még látványosabb hatás érvényesült, a stadion 3 km-es körzetében az éttermek és bárok bevétele 130%-kal ugrott meg, a külföldi látogatók költése pedig 21,7-szeresére (2170%) nőtt egy normál hétvégéhez képest.
  • 2023-as UEFA Bajnokok Ligája döntő, Isztambul: Az esemény 120 millió dollárt hozott a helyi gazdaság számára, a turisták költése 46%-kal nőtt az előző évhez képest.

München az elmúlt időszakban nagy események központjává vált, Taylor Swift és Adele koncertjei, valamint a 2024-es Európa-bajnokság komoly bevételnövekedést generáltak a városban. A Mastercard SpendingPulse adatai szerint Adele 2024. augusztus 2-án és 3-án rendezett müncheni koncertjei 57%-kal, Taylor Swift július végi koncertjei pedig 43%-kal növelték a szálláshelyek bevételét az előző évhez képest.

Natalia Lechmanova, a Mastercard Economics Institute európai vezető közgazdásza kiemelte:

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az olyan nagy sportesemények, mint az UEFA Bajnokok Ligája döntője, jelentős és tartós gazdasági előnyöket hoznak a rendező városok számára. Az európai élménygazdaság erősödésével a szurkolók utazási és élményközpontú költései hosszú távú lehetőségeket nyitnak München helyi vállalkozásai előtt is.

A felmérésük szerint az Európa-bajnokság alatt működtetett szurkolói zónák sikere is egyértelmű: az európai szurkolók 56%-a azt élvezi leginkább, ha élőben nézheti csapata mérkőzését, míg a válaszadók 51%-a szerint a közös szurkolás erősíti a baráti és családi kapcsolatokat.

A kutatás hangsúlyozza azt a tendenciát, amely szerint az európai fogyasztók egyre többet költenek élő eseményekre: 2025 első negyedévében az élményekre szánt kiadások már 33,7%-a irányult helyszíni élményre, szemben a 2024-es 32,1%-kal és a 2019-es 30,7%-kal.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. június 16. hétfő
Jusztin
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?