A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
Egy friss elemzés szerint jelentősen profitálnak München helyi vállalkozásai és vendéglátóipara a városba érkező futballrajongók költéseiből.
München és az Allianz Arena a 2025. május 31-i UEFA Bajnokok Ligája döntőre készül, amely – a korábbi rendező városok tapasztalatai alapján – jelentős gazdasági fellendülést hozhat a helyi vendéglátóipar és vállalkozások számára – mutat rá a Mastercard Economics Institute legfrissebb elemzése.
A Mastercard 20 országban, 15 ezer válaszadó részvételével készített fogyasztói kutatása szerint az európaiak 70%-a tervez valamilyen bakancslistás élményt megvalósítani 2025-ben, és ezek közül kiemelkedően népszerűek a nagy sportesemények.
A kereslet látványosan növekszik: az európaiak 58%-a jelezte, hogy idén részt vesz legalább egy sporteseményen, ez 152%-os növekedés 2024-hez képest. A válaszadók 40%-a 101 és 1000 euró közötti összeget szán erre a célra.
A Mastercard Economics Institute adatai alátámasztják, hogy a nagy sportesemények jellemzően komoly gazdasági lendületet adnak a rendező városok vendéglátóiparának:
- 2024-es Bajnokok Ligája döntő, London: A stadion 3 km-es körzetében található éttermek és bárok bevétele 7,4%-kal nőtt az átlagoshoz képest, míg a külföldről érkező látogatók költése 67-szeresére nőtt egy tipikus hétvégéhez viszonyítva.
- UEFA Euro 2024 döntő, Berlin: Még látványosabb hatás érvényesült, a stadion 3 km-es körzetében az éttermek és bárok bevétele 130%-kal ugrott meg, a külföldi látogatók költése pedig 21,7-szeresére (2170%) nőtt egy normál hétvégéhez képest.
- 2023-as UEFA Bajnokok Ligája döntő, Isztambul: Az esemény 120 millió dollárt hozott a helyi gazdaság számára, a turisták költése 46%-kal nőtt az előző évhez képest.
München az elmúlt időszakban nagy események központjává vált, Taylor Swift és Adele koncertjei, valamint a 2024-es Európa-bajnokság komoly bevételnövekedést generáltak a városban. A Mastercard SpendingPulse adatai szerint Adele 2024. augusztus 2-án és 3-án rendezett müncheni koncertjei 57%-kal, Taylor Swift július végi koncertjei pedig 43%-kal növelték a szálláshelyek bevételét az előző évhez képest.
Natalia Lechmanova, a Mastercard Economics Institute európai vezető közgazdásza kiemelte:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az olyan nagy sportesemények, mint az UEFA Bajnokok Ligája döntője, jelentős és tartós gazdasági előnyöket hoznak a rendező városok számára. Az európai élménygazdaság erősödésével a szurkolók utazási és élményközpontú költései hosszú távú lehetőségeket nyitnak München helyi vállalkozásai előtt is.
A felmérésük szerint az Európa-bajnokság alatt működtetett szurkolói zónák sikere is egyértelmű: az európai szurkolók 56%-a azt élvezi leginkább, ha élőben nézheti csapata mérkőzését, míg a válaszadók 51%-a szerint a közös szurkolás erősíti a baráti és családi kapcsolatokat.
A kutatás hangsúlyozza azt a tendenciát, amely szerint az európai fogyasztók egyre többet költenek élő eseményekre: 2025 első negyedévében az élményekre szánt kiadások már 33,7%-a irányult helyszíni élményre, szemben a 2024-es 32,1%-kal és a 2019-es 30,7%-kal.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








