Az Otthon Start program elindulása látványosan felhajtotta az ingatlanárakat, miközben a kevésbé ismert alternatív ingatlanpiacon továbbra is komoly árkülönbségek maradtak.
A magyar átlagárnál másfélszer drágábban vásárolnak ingatlant a külföldi állampolgárok, akik közül a kínaiak költik lakhatásukra a legtöbbet, átlagosan 139 millió forintot. Az Otthon Centrum idei értékesítési statisztikái szerint a főváros a legkedveltebb a határainkon túlról érkezők körében.
„Továbbra sem a külföldiek diktálják a tempót a magyar ingatlanpiacon” – összegezte az Otthon Centrum elemzési vezetője az év első hat hónapjának adatait: Soóki-Tóth Gábor elmondta, az OC közreműködésével az ingatlanpiacra lépő ügyfelek mindössze 2,4 százaléka volt külföldi ebben az időszakban. Túlnyomó többségük régóta Magyarországon él, a lakcímük alapján nem az országban élő, de Magyarországon ingatlant vásárlók aránya mindössze 0,7 százalék volt, ismertette a szakember.
A külföldiek átlagosan 89,284 millió forintért vásároltak ingatlant, ami a magyar átlagár másfélszerese. A hatalmas különbség oka, hogy a külföldiek több mint fele Budapest mellett döntött, ahol az irányadó árak meghaladják az országos átlagot. Ugyanakkor a nemzetek között jelentős különbségek rajzolódtak ki: amíg a kínaiak átlagosan 139 millió forintot költöttek vásárláskor, addig a németek csak 60,7 millió forintot. Az árakat azonban igen jelentősen befolyásolja az elhelyezkedés: a kínaiakat ugyanis szinte csak a legmagasabb árfekvésű, budapesti belváros érdekli, a németek viszont döntően Somogy és Zala vármegyére koncentrálnak -igaz, köztük is akadt egy budaörsi tranzakció, ami jelentősen emelte az általuk vásárolt ingatlanok átlagárát.
A vásárlások kilencven százaléka a határmenti térségekre és a fővárosra, valamint közvetlen környezetére koncentrálódott. E két térségen kívül a külföldiek körében csak eseti vásárlások fordultak elő. Abban sincs változás, hogy a külföldiek továbbra is döntően készpénzzel fizetnek (86 százalékuk), hitelt jóval kevesebben vesznek fel (14 százalék). A határon túlról érkezett vevők 55 százaléka használt házra voksolt. Budapesten a használt téglalakás a favorit (34,5 százalék), az új építésű lakások aránya ettől jócskán elmarad (10,5 százalék), míg a panellakásokat elkerülik a külföldiek.
A korosztályok közül kiemelkednek a nyugdíjas vásárlók: a 65 év feletti vevők aránya 28 százalék, ami a magyar nyugdíjasok 10 százalékos arányával összevetve kiemelkedő mutató. A legritkábban a 30 év alattiak vásárolnak Magyarországon, a külföldi vevők mindössze 6,9 százaléka kerül ki ebből a generációból, ami alacsonyabb a magyar átlagnál több éve sikerrel tevékenységüket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








