Magyarország élen járt az elmúlt években az ingatlanárak emelkedését tekintve, azonban csak a középmezőnyben vagyunk a teljes lakhatási költségeket illetően.
Erre költik most a legtöbben a felújítási támogatást: rezsi szempontból is jól meg kell gondolni
Az otthonfelújítási támogatást legtöbben ablakcserére, homlokzati szigetelésre és a tető korszerűsítésére veszik igénybe - derül ki a Piramis Építőház Kft. által készített felmérésből. A válaszadók csaknem 100 százaléka több terület fejlesztésére fordította a támogatást, amelyet sokan a homlokzati nyílászárók cseréjéhez, homlokzati szigeteléshez, és a tető korszerűsítéséhez vesznek igénybe. A klíma a válaszadók mintegy harmadánál fordul elő, akárcsak a gépészeti fejlesztések (például: szivattyú, kazántelepítés). A sort a kerítés, a terasz és az erkély felújítása, korszerűsítése zárja.
A megkérdezettek 87 százaléka baráti ajánlás alapján választott kivitelezőt, szemben a közösségi média csatornáival és a szakemberkereső portálokkal. A válaszokból az is kiderült, hogy a felújítók fele legalább 3-6 hónappal a munkálatok megkezdése előtt tudja lefoglalni a mestereket, és csak 17 százalék azok aránya, akik már egy hónapon belül találnak szakembert.
A felmérés szerint a felújítók 50 százaléka már befejezte a munkálatokat, míg a megkérdezettek másik felénél még folyamatban van a felújítás. Elenyésző azok száma, akik még nem álltak neki a munkálatoknak. Azok közül, akik végeztek a felújítással 42 százalékuk jelezte, hogy nem vagy csak pár napos csúszást tapasztalt az átadási határidőkben. A válaszadók további 60 százalékának körében egyenlően oszlik el a 2-3 hetes, az 1-2 hónapos, illetve a 3-6 hónapos csúszás.
Felújítás hitelből? Találd meg a legjobb ajánlatot a Pénzcentrum kalkulátorával!
A felmérés azt mutatja, hogy az állami támogatásra pályázók döntő hányada egyformán költött munkadíjakra és építőipari termékekre. Mindezek mellett arra is rámutattak, a magyarok fele úgy véli, hogy szakember segítsége nélkül is elbír a felújítási feladatokkal. A válaszok alapján a festést, a tapétázást, a kertépítést a megkérdezettek 65 százaléka maga végzi, de még a hideg-meleg burkolás is előfordul a házilag elvégzett munkák listáján.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








