Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Hazánkban csakúgy, mint annyi más európai országban óriási gondot okoz az elöregedő társadalom. Ez annyit jelent, hogy egyre kevesebb a fiatal, és egyre több az idős ember hazánkban, ami már most problémákat okoz, és hosszú távon ez csak fokozódni fog. Gondoljunk csak bele, ki gondozza az időseket majd, és ki fogja gondozni elhunyt szeretteink sírját, amikor nekünk már nem lesz erőnk hozzá.
Egyre több fiatal dolgozónak kell eltartani egyre több nyugdíjas korú embert, és ez azt jelenti, hogy olyan problémákkal is szembe kell néznünk össztársadalmi szinten, mely nem éppen kellemes: konkrétan, hogy ki ápolja időseinket, és ki gondozza elhunyt szeretteink sírját. Az egy dolog, a fiatalok idővel már nem fogja tudni kitermelni az egyre növekvő létszámú idős magyarok nyugdíját, de ellátni őket is egyre komolyabb kapacitásokat fog igényelni.
És arról is kell beszélni, mi lesz elhunyt szeretteink sírjával, amikor mi már nem tudjuk rendszeresen gondozni azt, vagy mert egészségünk annyira megromlik, vagy mert már nem vagyunk képesek hosszú utakra vállalkozni.
Sok éles szemű vállalakozó tudja, hogy létezik ez a probléma, és kihasználva ezt az állapotot pénzért vállalja szeretteink sírjának rendszeres gondozását. Ők vállalják a sírhelyek rendben tartását: a falevelek elhordását, gyomlálást, földmunkákat, kavics- és murva mozgatást, a sírhelyek szakszerű tisztítását, vágott és ültetett növények beszerzését és gondozását, koszorúk kihelyezését, de a soron kívüli látogatásokat, születésnap vagy évforduló alkalmából is.
A szolgáltatás hihetetlenül népszerű, gyakorlatilag alig győzik a vállalkozók. Kényelmes és egyszerű megoldásnak tűnhet mindazoknak, aki idő vagy megfelelő egészségi állapot hiányában nem tudnak elég időt fordítani elhunyt szeretteik nyughelyének gondozására. Ám kihasználva ezt az elképesztő érdeklődést, a szolgáltatók annyi pénzt kérhetnek el ezért a munkáért, amennyit csak akarnak. És el is kérik.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Egy szimpla sírt évente 6 alkalommal 40 - 60 ezer forintért, egy dupla sírt 80 -110 ezer forintért vállalnak el a fővárosban. Vidéken valamivel szelídebbek az árak, nagyjából 20 százalékkal, de persze nagyban függ attól, milyen szolgáltatásokat szeretne igénybe venni a megrendelő.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








