Ónos szitálás is lehet ma, a hőmérséklet nem növekszik érdemben az ország területének jelentps részén.
A szolgáltatók sokéves gyakorlata alapján a távfűtési szezon április 15-ével véget ér, ugyanakkor a hivatalos, jogszabályban is rögzített fűtési időszak május 15-ig tart, ez egyben a távfűtési szolgáltatók rendelkezésre állási időszaka is - hívta fel a figyelmet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) csütörtöki közleményében.
A tájékoztatás szerint a lakóközösségekkel kötött megállapodásban rögzített hőmérsékleti értékekhez igazodva, vagy eseti megrendelések alapján a szolgáltatóknak május 15-ig biztosítaniuk kell a távfűtést. A következő szezon rendelkezésre állási időszaka szeptember 15-én kezdődik, október 15-től pedig a sokéves tapasztalatok alapján már mindenhol elindítják a fűtést.
A távfűtési időszakok között a szolgáltatók az esedékes karbantartásokat végzik, és gondoskodnak arról, hogy a szükséges energia mellett minden feltétel rendelkezésre álljon a következő szezon zökkenőmentes lebonyolításához. Magyarországon csaknem 100 településen érhető el a távhőszolgáltatás, mintegy 650 ezer lakásban, ahol több mint másfél millió ember él.
A távhőtermelők és -szolgáltatók működését a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal ellenőrzi. A hivatal közleménye szerint a csütörtökön véget érő távfűtési szezon kapcsán Horváth Péter János, a MEKH elnöke köszönetet mond az energetikai és közmű-szolgáltatási szektorban dolgozó szakembereknek.
Az erőművekben, a távfűtőművekben, a víz- és csatornaszolgáltatóknál, a hulladékgyűjtő és az energiahordozókat szállító, tároló és elosztó cégeknél szakemberek ezrei dolgoznak azért, hogy az ország működését garantáló alapszolgáltatások a nap 24 órájában elérhetőek legyenek az otthonokban, a közintézményekben, az ipari létesítményekben és kórházakban - hangsúlyozta Horváth Péter János.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








