A legolcsóbb változat 2600 forintba kerül, míg a fokhagymás-tejfölös-sajtos kombinációért már közel 3830 forintot is elkérnek.
Egy friss felmérés szerint az elmúlt 6 évben sokat változott a lakásvásárlók és eladók motivációja. Az is változott, ki, milyen ingatlant keres.
A Duna House 2011. III. negyedévétől kezdődően gyűjt adatokat az ügyfélprofil jellemzésére, melyet a havonta megjelenő Barométer kiadványában be is mutat. Jelen vizsgálatban ettől az időponttól kezdődően néztük meg hogyan is alakultak az egyes vásárlási és eladási okok a teljes eladás százalékában, illetve darabszámban.
Az eladás okának hátterében vidéken legnagyobb arányban az örökölt ingatlan értékesítése és a nagyobb ingatlanba költözés áll. Ez a két indok rendszeresen, mintegy 5 százalékponttal, gyakoribb, mint a többi eladási motiváció. Az előtörlesztés miatti eladások vidéken 2012. II. felére lecsökkentek, ennek aránya azóta bőven 5 százalék alatti. Egyre több eladás hátterében a kisebb ingatlanba költözés áll vidéken. A válás és a generációs össze- illetve szétköltözések közel azonos arányban vannak jelen, arányuk 5-8 százalék körüli.
Budapesten az eladók legnagyobb aránya nagyobb lakásba költözés miatt értékesíti meglévő ingatlanát, melynek aránya az elmúlt másfél évben meghaladta a 35 százalékot. Sokat csökkent azoknak az aránya, akik örökölt ingatlant értékesítenek, az elmúlt néhány hónapban már a kisebb lakásba költözők aránya is magasabb volt. A fővárosban sokáig 5százalék körüli volt az előtörlesztés miatti értékesítés, a legutóbbi adatok alapján azonban arányuk már csak 1-2 százalék.
Vidéken a vevők legnagyobb hányada 2015. óta nagyobb lakásba költözik. Ezzel egyidőben lecsökkent az első lakást vásárlók aránya.
Budapesten közel sem olyan magas a nagyobb lakásba költöző vevők aránya, mint vidéken. A vásárlás mögött meghúzódó okok közül csak a harmadik leggyakoribb, a vidéki 20 százalék feletti arányhoz képest a fővárosban csak 15 százalék körüli értékkel bír. 2014. közepéig az első lakásukat vásárlók voltak jelen legnagyobb arányban a budapesti ingatlanpiacon, 2014. végétől azonban a befektetők aránya gyors emelkedésnek indult. Ettől az időponttól kezdődően egyértelműen a befektetések dominálnak a fővárosban, a befektetési célú vásárlások aránya jelenleg eléri a 40 százalékot.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A befektetésként vásárolt ingatlanok mérete Budapesten a vizsgált időszak alatt szinte semmit nem változott, átlagosan 50-60 négyzetméteres lakásokba fektetnek évek óta, a leggyakoribb vásárolt méret kereken 50 m2.
Az árakról ilyen fokú állandóság már nem mondható el a Budapesten befektetésként vásárolt ingatlanok esetében. A pontos összevethetőség érdekében a 2017. III. negyedév előtti értékeket a Duna House Országos Lakásindexével korrigáltuk. 2011-ben 419 ezer forint volt az átlagos négyzetméter ára a befektetéseknek. Ezt követően 2012-ben és 2013-ban is 400 ezer forint alatt maradt az átlagérték, majd 2014-től gyors ütemben növekedni kezdett. 2016-ban már az 500 ezer forintos átlag négyzetméter árat is meghaladta a befektetők által vásárolt lakások értéke, 2017-ben pedig megközelítette az 550 ezer forintos értéket is.

Kiadták a riasztást, egyre durvul a kánikula Magyarországon: rettentő meleg lesz ezekben a megyékben
Szinte az egész országra másodfokú, narancs riasztást adtak ki a várható hőség miatt a következő napokra vonatkozóan.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


