A spanyol fogyasztóvédelmi minisztérium közleménye szerint az Airbnb 65 122 hirdetése sértette meg a fogyasztóvédelmi szabályokat.
Egy friss felmérés szerint az elmúlt 6 évben sokat változott a lakásvásárlók és eladók motivációja. Az is változott, ki, milyen ingatlant keres.
A Duna House 2011. III. negyedévétől kezdődően gyűjt adatokat az ügyfélprofil jellemzésére, melyet a havonta megjelenő Barométer kiadványában be is mutat. Jelen vizsgálatban ettől az időponttól kezdődően néztük meg hogyan is alakultak az egyes vásárlási és eladási okok a teljes eladás százalékában, illetve darabszámban.
Az eladás okának hátterében vidéken legnagyobb arányban az örökölt ingatlan értékesítése és a nagyobb ingatlanba költözés áll. Ez a két indok rendszeresen, mintegy 5 százalékponttal, gyakoribb, mint a többi eladási motiváció. Az előtörlesztés miatti eladások vidéken 2012. II. felére lecsökkentek, ennek aránya azóta bőven 5 százalék alatti. Egyre több eladás hátterében a kisebb ingatlanba költözés áll vidéken. A válás és a generációs össze- illetve szétköltözések közel azonos arányban vannak jelen, arányuk 5-8 százalék körüli.
Budapesten az eladók legnagyobb aránya nagyobb lakásba költözés miatt értékesíti meglévő ingatlanát, melynek aránya az elmúlt másfél évben meghaladta a 35 százalékot. Sokat csökkent azoknak az aránya, akik örökölt ingatlant értékesítenek, az elmúlt néhány hónapban már a kisebb lakásba költözők aránya is magasabb volt. A fővárosban sokáig 5százalék körüli volt az előtörlesztés miatti értékesítés, a legutóbbi adatok alapján azonban arányuk már csak 1-2 százalék.
Vidéken a vevők legnagyobb hányada 2015. óta nagyobb lakásba költözik. Ezzel egyidőben lecsökkent az első lakást vásárlók aránya.
Budapesten közel sem olyan magas a nagyobb lakásba költöző vevők aránya, mint vidéken. A vásárlás mögött meghúzódó okok közül csak a harmadik leggyakoribb, a vidéki 20 százalék feletti arányhoz képest a fővárosban csak 15 százalék körüli értékkel bír. 2014. közepéig az első lakásukat vásárlók voltak jelen legnagyobb arányban a budapesti ingatlanpiacon, 2014. végétől azonban a befektetők aránya gyors emelkedésnek indult. Ettől az időponttól kezdődően egyértelműen a befektetések dominálnak a fővárosban, a befektetési célú vásárlások aránya jelenleg eléri a 40 százalékot.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A befektetésként vásárolt ingatlanok mérete Budapesten a vizsgált időszak alatt szinte semmit nem változott, átlagosan 50-60 négyzetméteres lakásokba fektetnek évek óta, a leggyakoribb vásárolt méret kereken 50 m2.
Az árakról ilyen fokú állandóság már nem mondható el a Budapesten befektetésként vásárolt ingatlanok esetében. A pontos összevethetőség érdekében a 2017. III. negyedév előtti értékeket a Duna House Országos Lakásindexével korrigáltuk. 2011-ben 419 ezer forint volt az átlagos négyzetméter ára a befektetéseknek. Ezt követően 2012-ben és 2013-ban is 400 ezer forint alatt maradt az átlagérték, majd 2014-től gyors ütemben növekedni kezdett. 2016-ban már az 500 ezer forintos átlag négyzetméter árat is meghaladta a befektetők által vásárolt lakások értéke, 2017-ben pedig megközelítette az 550 ezer forintos értéket is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








