A kovász készítés és a barátságkenyér recept sem bonyolult, remek ajándék lehet idén karácsonyra. És nem is kerül sokba.
Magyarország legelmaradottabb járásaiban közel egymillióan élnek. Ezeken a területeken az átlagosnál sokk több a munkanélküli, magasabb a születések száma, de sokkal rosszabb a halálozási arány is - írja a Világgazdaság.
A KSH adatai szerint magas a munkanélküliség, alacsonyak a bérek és a nyugdíjak, rengeteg a rokkantnyugdíjas, a gyerekek közel fele pedig szegényes körülmények között él. A képzett munkaerő folyamatosan költözik el a fejletlen vidékekről, ami tovább súlyosbítja a járások kilátástalan helyzetét.
Ezek a járások főként az ország déli és keleti határ mentén találhatók. A legfejletlenebb járásokban mintegy 982 ember él, 100 lakásra 243 lakos jut, hússzal több mint országosan. Elsősorban Borsod és Szabolcs járásaiban magas a laksűrűség. A 2011. évi népszámláláskor az érintett járások lakásainak 16 százaléka komfort nélküli.
A vizsgált települések 54 százalékában nincs helyben háziorvos (országosan 49 százalék ez az arány). Egy háziorvosra és házi gyermekorvosra 1693 lakos jut, 139-cel több, mint országosan.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








