Egy 25 milliárd forintos beruházás keretében 2011 végére készülhet el az ország legnagyobb bioetanol gyára, amely évente félmillió tonna kukoricát dolgoz fel üzemanyaggá - írja a Napi Gazdaság.
A Pannonia Ethanol Zrt. nyolc lehetséges helyszín közül választotta Dunaföldvárt egy bioetanol-előállító gyár helyszínéül. A hivatalosan ma induló beruházás megközelítőleg 100 millió euróba kerül, a termelés másfél év múlva indulhat el. Az anyacég, az Ethanol Europe Ltd. - az amerikai Fagen Inc.-nel együtt indítja a beruházást - 100 %-ban ír tulajdonban lévő vállalat. A cégnek Európa-szerte mind kivitelezésében, mind üzemeltetésében komoly bioetanolüzem-referenciái vannak.
A dunaföldvári gyárban évente félmillió tonna kukoricát dolgoznak majd fel, amelynek eredményeképpen évente több mint 200 millió liter etanol üzemanyagot és 170 ezer tonna állati takarmányozási célra szánt fehérjét állítanak elő. A dunaföldvári beruházás 77 főnek ad majd munkát, ám közvetett módon ennek tízszeresére nőhet az újonnan létesített munkahelyek száma.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







