Újabb két bioetanol gyártó üzem épülhet meg az országban: egy újabb Szabadszálláson, egy pedig Csabacsűdön. Az utóbbi üzem építése már 3-4 hónapon belül elindulhat, a két gyár összesen évi 700 ezer tonna kukorica felemésztésével évi 200 ezer tonna bioetanol előállítására lesz képes - írja a Napi Gazdaság.
Hétmillió forinttal emelték meg a cég augusztus 8-án tartott közgyűlésén a Bács-Kiskun megyei Magyar Bioenergetikai (Mabio) Zrt alaptőkéjét: egy régi tulajdonos növelte részesedését, illetve megjelent egy új tulajdonos is. A cég hamarosan két bioetanol üzem felépítésébe kezd bele, a csabacsűdi beruházás volumene összesen 97, a szabadszállási pedig összesen 93 millió euró.
Pályázati pénzeket a cégnek eddig nem sikerült elnyernie, a tervek szerint a tulajdonosok az önrészt biztosítják, a fennmaradó részt pedig bankhitelből pótolják majd. A csabacsűdi beruházás már 3-4 hónap múlva elindulhat, azonban Szabadszálláson még 4-6 hónap, mire megkezdődhetnek a munkálatok. A két üzemben összesen 240 ember dolgozik majd és évente 700 ezer tonna kukorica felhasználásával 200 ezer tonna bioetanolt állítanak majd elő.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








